Jeg overvejer at oprette et Ltd (ja jeg har været en del tråde igennem herinde der taler både for og i mod).
Sagen er at vi har noget software som er udviklet, men som jeg betvivler kan valueres til 125k for at oprette et Aps, men da vi er fire partnere, skal det helst være ApS for at vi ikke hæfter direkte personligt nogen af os.
Derfor er et Ltd et udemærket bud - vi skal ikke bruge leverandører, men kun arbejde med en udbyder af penge-gateway (Neteller) så om det er miskreditteret at der står Ltd. eller ej er ligemeget.
Jeg må så give Herr Advokat Jacob Tøjner ret. Et Ltd virker ikke som den mest rationelle løsning. Der er dels en en lang række stiftelsesomkostninger og ikke mindst løbende driftsudgifter ved at holde et ltd. i live
Hvis det alene er et spørgsmål om at begrænse den personlige hæftelse, hvorfor så ikke vælge et SMBA?.
Eller kunne starte småt ud med et I/S og når den nye ApS-love formentlig træder i kraft med et lavere kapitalkrav per 1/1 2010 (forventet 50.000), så kunne I da omdanne til et ApS.
Fandt en tråd om SMBA.. Den har bare aldrig figureret i mit hoved da det har sådan et mindre prangende ry, men som sagt er det ikke noget vi har behov for at have.. (prangende ry)..
Den gamle tråd nævner:
der er ingen kapitalkrav aktionærlån er tilladt man kan få udbytte flere gange om året ingen regnskabspligt til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (med mindre det bliver meget stort) anonymitet ind- og udtræden af nye medlemmer giver ikke uheldige skattemæssige konsekvenser selskabet er kun skattepligtigt til Danmark, hvis direktører er bosat i Danmark ingen pligt til at bruge revisor ingen formkrav omkring afholdelse af generalforsamling mv.
Der i Danmark ca. 400.000 personlige virksomheder. Ejerne af disse virksomheder har typisk fravalgt selskabsformen af 4 grunde.
man kan ikke skaffe de 125.000 kr. der skal bruges til stiftelse af ApS det er for dyrt med en autoriseret revisor man ønsker ikke offentliggørelse af regnskabet det er for administrativt besværligt med et ApS
De 4 grunde til at fravælge selskabsformen er hermed elimineret med den nye selskabsform. Det må således forventes, at personlige virksomheder bliver næsten ikke eksisterende i fremtiden.
Husk at klikke i rubrik 4 - virksomhed med begrænset ansvar
Så er den nemmere rettet til. I skal derefter kun lave indbyrdes kontrakt om ejerforhold og gensidig købsaftaler hvis en falder fra eller måske bliver fyret af de andre kompagnoner....
Syntes det er nogen ordelige priser der bliver kastet ud her. Specielt når man tænker på det ikke koster mere end 250 kroner at stifte et ltd hvis man selv gør det.
Der er selvfølgelig en del andre udgifter hvis man ønsker en masse stråmænd mm, og så selvfølgelig adresse osv. Har nu set hele pakken uden stråmænd blive solgt for under 500 kroner. årlig udgift til under 2000 kroner.
Så vidt jeg husker smider de en bank konto fra barkley oven i for 200 kroner
Levering 3 timer
Kan godt sende dig et link hvis det er noget for dig, har det bare ikke lige ved hånden
Lige nu er jeg lidt brændt varm på SMBA, da vi som sagt ikke står over for at skulle handle med leverandører - men vil gerne have afdækket alle muligheder
Det er hurtigt at udfylde papir via den link jeg sendte tidligere..
husk endvidere på at der ikke er revisionspligt, hvis I er under 7 mill. i omsætning osv...
Men du sparer både tid og papirnusseri ved blot at oprette en SMBA. Der bliver en del papir frem og tilbage ved LTD.... og så igen de årlige omkostninger....
http://www.companiesmadesimple.com er såment også et udemærket forma til stiftelse.
Det næste du skal have med i baghovedet er, hvilken aktivitet I har I jeres firma?, hvor udøves virksomheden (hvor ligger det faste driftsted), osv. hvis du laver et firma i UK og via drift i Danmark eksempelvis skal du stadigvæk lave materiale til danske myndigheder og det vil sige at du også kan påregne udgifter til autoriserede oversættelser mv. af regnskab mv....