Hej Sebastian. Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er, du efterlyser - bruger du affiliateannoncer i din webshop eller er du en webshop der vil annoncere hos affiliatenetværk?
Strategien i DK er noget anderledes end i UK hvor jeg har kørt programmer, I DK ser det ud til at mange annoncører bruger alle netværk. I UK ser mange mere at en annoncør forsøger at bedste netværk til deres produkt/services og i nogle tilfælde et yderlige netværk.
Jeg vil mene at de fleste affiliate har en konti hos alle de store netværk og flere af de små, de kan selvfølgelig have præferencer for et af disse, men hvis dit produkt/services og kommission er sat korrekt/fair op. Så vil jeg ikke mene at du skal bruge meget mere en to netværk.
Du skal sørge for at det netværk du vælger sørger for at rekruttere affiliate løbene og at de finde de korrekte til netop dit produkt/services.
P.S. Nu når du køre med så mange netværk skal du også sikre dig at du ikke betaler kommision for det samme salg flere steder - Her tænker jeg på alle dine salgskanaler - AdWords, Facebook, affiliate marketing osv.
Der er også mulighed for at lave et samarbejde direkte med en virksomhed. Nogle virksomheder har en affiliate-sektion på deres hjemmeside. Så er det ellers bare at tilmelde sig. Man kan undre sig over, at der ikke er flere firmaer, som tilbyder webstedsejere denne løsning.
Jeg har rigtig gode erfaringer med http://www.etailmedia.dk. De giver altid bedre priser end konkurrenterne og hvis ikke deres pris er højere har de noget de kalder prisgaranti så de sætter deres pris op over konkurrenternes. Giver altid hurtig og god service.
Har eller erfaring med Adfair som jeg nu holder mig fra, dårlig service og lave priser skal efter min mening ikke beløndes.