Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overtage aps og bevare ret til det underskud der ligger

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede et aps op med 2 andre for nogle år siden. Desværre er det ikke gået så godt så vi har oparbejdet et underskud på ca. 75.000. Den ene af anpartshaveren er udtrådt, da hans nye job ikke tillod at deltage i virksomhed. Vi 2 tilbageværende er enige om at lukke virksomheden, da der med den økonomiske udvikling i samfundet ikke er den store chance for succes. Nu kunne vi jo lukke og slukke og trække de aktiver der er ud og fordele mellem os, da de udgår værdier under den indskudte anparts kapital. Men jeg vil meget gerne overtage APS og bruge det til andre projekter og dels at anvende det underskud der ligger fremadrettet. Hvordan kan jeg gøre det uden at rende ind i problemer med at man overtager over 50 %, kan jeg sælge det til min kone for 1 kr. ?

Når den anden udtræder vil han gerne havde nogle af aktiverne, hvor meget skal der minimum være af værdier i aps, uden at man får problemer, jeg tror vi har ca. 80 % i aktiver af anpartskapitalen. Kan jeg f.eks. indskyde andre aktiver jeg har f.eks. en del IT udstyr og lignende som jeg bruger til de andre aktiviteter jeg driver.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan umiddelbart ikke overtage underskuddet da selskabet er tomt - uden økonomisk risiko - og der sker et ejerskifte med mere end 50% af kapitalen/stemmerettighederne. Så skal du starte med at skyde aktivitet ind i det, mens den anden anpartshaver er med, og når så underskuddet er brugt kan han træde ud.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)