På Færøerne koster et .fo domæne 900kr at oprette, og 450kr pr år at have.
Så det er lidt nogle andre priser. Og der er ikke nogen der køber et domæne bare for at købe et. Der er flere der vælge et .com, eller et andet i stedet, fordi de færøske er så dyre.
"Det er ulovligt at eje et .dk-domæne som er i dvale, hvis det er registreret efter 2005. Hvis det er registreret inden 2005, så er det først ulovligt i 2010"
Kan du ikke lige sende et link med uddybende info vedr. dette? Isåfald skal jeg lige finde ud af hvad der menes med "dvale" da jeg har et par stykker til projekter der ikke er opstartet.
Men ja det har i mange år (hvis ikke altid) været ulovligt at hamstre domæner til videresalg. Men det foregår alligevel i stor stil. Er nok svært at bevise.
Hvis der er tale om et dansk domæne, og navnet ikke er registreret hos Skat (E&S), så kan man formegentlig få fat på domænet ved at registrere det hos Skat. Det afskær i hvertfald firmaet fra at sælge domænet videre til nogen der vil bruge det aktivt. Hvis domænet ikke er i dvale men derimod aktivt, så er det nok ikke så ligetil.
Det skal iøvrigt registreres i et ApS eller A/S, EMV eller I/S er vist nok ikke nok til at beskytte navnet.
Kan du ikke lige sende et link med uddybende info vedr. dette? Isåfald skal jeg lige finde ud af hvad der menes med "dvale" da jeg har et par stykker til projekter der ikke er opstartet.