Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

defekt vare

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen

Jeg har en kæreste som for et stykke tid siden købte et par bukser. Bukserne gik i stykker efter et lille stykke tid. Butikken sendte dem ind og konstaterede at hun skulle have et par nye bukser. Hun fik et par nye bukser men det samme skete med de her bukser. Bukserne gik også i stykker og de blev endnu engang sendt ind. De konstaterede igen at de ikke kunne laves. Producenten laver ikke bukserne mere og derfor tilbød butikken nu et tilgodebevis. Mit spørgsmål er nu om butikken har ret til ''kun'' at give et tilgodebevis. Skal de ikke give pengene tilbage når hun egentlig ikke har haft et par bukser der har været i orden.?
Glæder mig til at høre fra jer.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:46

Hej kmtrader,

Butikken skal i det tilfælde, at de ikke kan ombytte til tilsvarende eller bedre vare, udbetale pengene. Med andre ord, handlen skal gå tilbage og det gør man ikke med et tilgodebevis.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:47

Hejsa.

Jo, din kæreste har krav på at få sine penge tilbage.

Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 21:49

Det var lige præcis det jeg tænkte. Jeg har ledt lidt på nettet efter et sted hvor der står paragrafer osv. så jeg kan bevise det for butiksindehaveren men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget. Kender du et sted hvor jeg kan slå det op?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:51

Jeg er sikker på at du kan finde noget på www.fbr.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:52

Hej

Butikken har ret til at afhjælpe fejl og mangler en gang - og hvis der fortsat er problemer har du ret til at få pengene retur i kontanter. Hvis de har tilbudt et tilgodebevis og din kærste har sagt ja til det... så har de ikke gjort noget forkert - medmindre at de også har nægtet at udbetale pengene.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53
Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 21:54

Hun har heldigvis ikke sagt ja til noget. Jeg synes nemlig også at jeg kunne huske fra mine erhvervsretstimer at man har ret til at få pengene tilbage.

Jeg prøver lige at kigge på fbr.dk for at finde lidt dokumentation.

tak for svarene

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:56

Du henviser bare til købeloven. Det er loven gældende for området og indehaveren burde have den i pjeceform i sit baglokale - eller kunne den udenad.

Butikker forsøger sig som oftest med at tilbyde tilgodebevis i håb om at den går, hvor de retteligt burde tilbyde at lade handlen gå tilbage først og dernæst kan de få kunden til at acceptere tilgodebevis, hvis muligt.

Flemming

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:59

Fuldstændig rigtigt Flemming. Det er virkelig dårlig stil. Og ikke et sted, man har lyst til at handle igen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)