Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken markup kan du gå med til?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg forstået dit spørgsmål rigtigt - Du vil sælge engros til nogle af trendsales brugere på en ny hjemmeside i laver, så de kan sælge tøjet på trendsales.
Og så vil du helst ikke sætte priserne så lavt, at dem der bruger siden, men ikke køber varer gennem jer bliver fornærmede?

Så det du spørger om er, om man synes, det er rimeligt at du tjener x-antal kroner på en vare.
Nu ved jeg ikke, om alle altid har samme indkøbspriser i jeres branche - men det er da lidt et sjovt spørgsmål at stille..
Var det ikke bedre at spørge fx. "vil du give 50 kr for en tshirt som står til vejl. udsalgspris 300 kr"

Vi kender jo ikke din indkøbspris - hvis du giver 0,50 kr. for en tshirt, man kan sælge til 500, må du for min skyld gerne gange med 100 hvis du vil ;-)

men måske jeg ikke helt har forstået problematikken i det?!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 14:54

Hej Alle

Jeg tror ikke der mange der går med til en avance på 2,5%. Men en markup på 2,5 svarer til en avance på 50% efter moms.

Jeg vil ikke sælge igennem Trendsales, men gennem Trendfighter.dk. Vi har jo et hav af produkter som er forskellige indkøbspriser på, derfor bruger vi markup begrebet. I tøjbranchen bruger vi markup, det har jeg efterhånden erfaret, derfor jeg brugte dette begreb Smile

Det kan være i andre bedre forstår procenter og det var det afstemningen skulle have lydt på Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

I har vist et lille problem med jeres hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:02

Hej Rene

Som jeg forstår det sælger du direkte til slutbrugerne - det du gerne vil have er nogle forhandlere af dine varer, men hvor de bruger dig som leverandør. - Det er en svær balance, du har ret i du ikke skal sætte priserne for lavt, for der er ingen ide i at tjene 50 kr. ved at sælge engros og så denne shop kan sælge billigere end din vejl. pris på din shop, hvor du derimod kunne tjene væsentlig mere på varen - det er ingen god forretning.

En fordel er jo selvfølgelig at du får spredt budskabet noget mere og dem der kommer på de andre shops kommer måske ikke ind på din, så er det lige pludselig et mersalg du får.

I detail leddet med fysiske butikker har man efterhånden en mark up på 2,7 især fordi alle har brug for at tjene lidt ekstra i disse tider, da mængderne måske ikke er det samme som de har været. Så hvis jeg skulle lave en sådan løsning ville jeg nok tilbyde således:

Din vejl udslagspris = 100 kr. inkl. moms

Indkøbspris = 37,03 ex. moms

Så hvis du skal have 50% vil det svare til en mark up på ca. 1,6 - så vil din engros pris være ca 60,00 ex moms

Så tjener du og din forhandler stort set det samme, medmindre det er meningen at de skal sælge varen dyrere end de bliver solgt hos dig, men i det tilfælde behøver du jo så ikke en ny side i shoppen til B2B.

Håber det var til lidt hjælp ;)

Bendtsen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)