Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør I ved den stundende højtid/jul?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg ved det godt. Der er nogle måneder til endnu, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres input til julen, set fra virksomhedens synspunkt.  

• Giver du julegaver til kunder og i givet fald, for hvor meget og hvad har du tidligere givet dem? Giver du kun julegaver til en del af kunderne og i givet fald, hvad udvælger du kunderne efter?
  • Hvis du har medarbejdere i din virksomhed, hvad giver du dem i julegave hvis du giver dem en julegave? Hvordan udvælger du gaven - inddrager du medarbejderne i udvælgelsen?

Vi gav sidste år en boggave til vores kunder: "Du har rørt ved mit hjerte" af Johannes Møllehave og Gösta Pettersson. Bogen blev udvalgt, fordi vi gerne ville give en gave som havde mere vedvarende værdi for vores kunder og fordi den eftertænksomhed der afspejles i bogen, stemmer godt overens med firmaets profil og placering i Vestjylland.
Efterfølgende har vi fået rigtig god respons fra kunderne, hvor bogen ofte er gået på omgang blandt medarbejderne i de enkelte virksomheder.

Medarbejderne fik sidste år en julegave med både julegodter og en vase fra Rosendahl eller Menu. Andre steder ved jeg at man lader medarbejderne selv bestemme hvad de ønsker sig i julegave, så man som arbejdsgiver er fri for at tænke kreativt for at finde en egnet gave :)

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:07
Spændende emne !

Til vores kunder (udvalgte med rimelig omsætning 10-20 stykker) prøver vi på at give noget utraditionelt og sjovt, som gør at de husker os lidt bedre - budgettet er ca 100-150 pr kunde. Temaet er kreativitet, nytænkende mm.Vedlagt er HÅNDSKREVET kort med individuel hilsen. Det er med andre ord ikke den klassiske chokolade, røgede laks, flaske vin, reklamegave mm.

...på medarbejder niveau har vi nu vores første medarbejdere ud over os selv - så derfor er jeg spændt på andre indlæg, om hvad medarbejdere får

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:11
Vores kundegave med en bog var rigtig godt givet ud set ud fra den positive tilkendegivelse vi har fået fra kunderne.

I forlængelse af min egen tråd, så vil jeg også gerne høre hvad I andre gør mht. julefrokost eller julearrangementer for medarbejdere.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 10:16
På julefrokost fronten giver vi den fuld skrue - der skal ikke mangle noget. Indgroet tradition i DK, og stakkels det firma der vælger at spare på den front. Det er sq noget medarbejderne kan huske

Da vi jo er et mindre firma, slår vi os typisk sammen med 1 eller 2 andre firmaer (forretningspartnere) og holder noget genialt sammen, gerne lidt event før festen. Det giver også kanon samarbejde efterfølgende, da man har et meget tættere forhold til både medarbejdere og partnere.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:50
I mit første år som selvstændig sendte jeg en jule e-mail til alle samarbejdspartnere. Jeg syntes dengang, at det var smart og hurtigt, og at jeg fik gjort opmærksom på mig selv.

Siden har jeg selv modtaget en del af den slags e-mails, og ved at studere min egen reaktion på dem, må jeg nok erkende, at virkningen er den modsatte.

Derfor har jeg ikke foretaget mig noget som helst.

Ideen med at holde julefroksten sammen med samarbejdspartnere er genial. Når vi bliver nogle flere i Kjers Kommunikation, vil jeg helt klart tage den op.

mvh Hans

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:55
Kan også rigtig godt lide ideen med fælles julefrokost, men da de fleste af vores samarbejdspartnere ligger på Sjælland, skal man lige tænke lidt kreativt :)

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 10:56
Dato: 08-08-2006 10:49:49
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Ideen med at holde julefroksten sammen med samarbejdspartnere er genial. Når vi bliver nogle flere i Kjers Kommunikation, vil jeg helt klart tage den op.

mvh Hans

Hvorfor vente? Vi gjorde det da allerede fra år 1 - og det virkede sq glimrende efter hensigten. Især som et mindre firma er gode personlige kontakter ved partnere en vinder

...iøvrigt helt enig med jule e-mail til betroede partnere, det er sq en om''er - med mindre der er en direkte økonomisk gevinst for dem eller lignende i den.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:16
Dato: 08-08-2006 10:55:35 Forfatter: netMedia.dk [QUOTE]

Hvorfor vente?

Fordi vi kun er to.

Hvordan lyder det, hvis jeg ringer til et firma med 10-20 ansatte og foreslår, at vi holder julefrokost sammen? - Det kan nemt komme til at virke som om, jeg nasser mig ind på deres fest.

Måske skulle man arrangere en julefrokost for iværksættere? Den idé putter jeg lige i tænkeboxen.

mvh Hans

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 11:25
...det var vi også - men det var sådan set ikke nogen hindring - blev ikke opfattet som nasseri, men derimod som engagement fra vores side. Vi valgte selvfølgelig også et firma med masser af synergi mm.

Pointen er at man kan sagtens opfatte en julefrokost som netværks aktivitet, hold dog igen med visitkortene og slagstalerne, da det bare er træls

Julefrokost for iværksætter er en fin ide, men vil ikke gøre det til vores primære julefrokost - der er julefrokost med partnere klart at foretrække i vores tilfælde. Det ene udelukker dog ikke det andet

Vil opfordre til en Julefrokost i Amino nord, base i Aalborg - alle andre Aminoer er selvfølgelig velkomne.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:44
Vi sendte en julemail ud til kunder, partnere og lign.

Ikke videre originalt, men indholdet var noget anderledes. Jeg tror det engelske ord der beskriver indholdet bedst er "tacky" :)
I mailen linkede vi til vores online julekort (www.b2bcrm.dk/julekort.html)

Vi fik en super respons på det, og stort set alle der modtog mailen, svarede og kommenterede julekortet positivt :)

EDIT: Husk lyd ;)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)