Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Struktur på .com-domæne ift Google

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at planlægge en international portal og vil gerne finde ud af den mest optimale struktur på et .com-domæne som jeg kan se 2 måder at strukturere på:

1) dk.domæne.com, de.domæne.com etc.
eller
2) domæne.com/dk, domæne.com/de etc.

Hvad er den bedste struktur i.f.t. Google?

Forestiller mig lidt at ulempen med nr. 2 er at indholdet starter et niveau længere nede end nr. 1?

Omvendt tænker jeg på om antal af indgående links tælles op forskelligt af Google så f.eks. antallet ved nr. 2 summes sammen, men antallet af hver subdomæne ved nr. 1 ikke summes sammen (og dermed færre indgående links pr. 'del')? 

Mvh. Ken

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Ja, det har du faktisk forstået helt korrekt, nr.1, den med subdomænerne kræver en hel del flere links, simpelthen fordi det teknisk set er seperate domæner.

Ved at benytte domæne.com/dk versionen vil du ved at bygge links til domæne.com kunne distribuere link-juice rundt internt, og links fra de specifikke lande kan linke direkte til det enkelte lands niveau.

Jeg tror faktisk nr.1 er en hel del lettere at skabe linkværdi på, og nr.2 kan risikere at skabe en dybere struktur hvor der er længere ned til dine dybeste sider.

Så det jeg ville gøre var at benytte domæne.com/dk og så have så flad en struktur som overhovedet muligt, så tror jeg ikke du får problemer.

Altså en struktur der ikke går dybere end domæne.com/dk/kat/fil.html
Hvis det er en mulighed tror jeg sagtens det kan fungere, og at du får mest ud af dine links!
Et enkelt niveau mere kunne muligvis også godt fungere, men for hvert niveau ekstra risikerer du at løbe ind i indekseringsproblemer... Så det må du afveje værdien af i tilfælde af at du mener du har det behov.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)