Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nedetid?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Findes der et sted på internettet hvor man kan se om en hjemmeside har været nede og hvor længe?

Jeg har lige opdaget at vores hjemmeside er nede.. og det hitter jo ikke ligefrem når det er den der skal levere vores kommende levebrød! Så kunne godt tænke mig at se om det er noget der sker ofte uden at jeg opdager det.

på forhånd tak :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:32
Der findes forskellige tjenester du kan benytte, hvor du vil kunne følge statistik for sidens oppetid samt blive alarmeret ved nedetid. Bl.a. følgende:

www.siteimprove.com

www.serveralert.dk
www.websitepulse.com

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 11:46
ja.. det er jo klart.. man skal selvfølgelig tilmelde sig inden de kan holde øje med ens side.... Hmm.. ved ikke lige hvor mine hjerneceller var henne! *L* Havde naivt håbet jeg kunne se hvor meget den allerede havde været nede! *G*

Kan man se noget offentligt om ens udbydere nogen steder?

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 12:23
Dato: 08-08-2006 11:45:50 Forfatter: Rollike
Kan man se noget offentligt om ens udbydere nogen steder?

det bedste er at tage et kig på usenet, hvis du har været nede er der sikkert også andre der har, og så plejer de at brokke sig på usenet :)

www.onapp.com

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:25
Ikke umiddelbart, der findes jo oceaner af udbydere :)

Netcraft, www.netcraft.com, overvåger dog oppetiden på 50 af verdens største udbydere (se her). Du kan ligeledes prøve at slå din egen side op der inde, hvorefter Netcraft vil begynde at overvåge hvor ofte din server bliver genstartet, den nedetid du oplever vil dog langt fra nødvendigvis være relateret til et genstart, så det giver et lidt broget billede. Bemærk at de automatisk stopper med at overvåge serveren, hvis ikke statistikken bliver besøgt regelmæssigt.

Det bedste bud er at vælge en af de tilgængelige betalingstjenester.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:54
Vi har benyttet følgende overvågningstjeneste de sidste 5 år, uden at vi har betalt en eneste krone for denne tjeneste - der er automatisk og tjekker vores website kontinuerligt. Ugentlig rapport indløber via email og viser nedetid med dag/dato, tidspunkt og total nedetid - desuden sender de alert ved nedbrud samt recovering når siden går igang igen.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 19:59
Interressant... det må jeg lige kigge nærmere på :-)

jeg snakkede med vores udbyder og han fortalte at TDC havde gravet et kaben over nede af i landet.. det har de åbenbart gjort et par gange inden for den sidste måneds tid... så nu satser vi på at vi ikke skal have flere kabel brud i år :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:28
Vi har benyttet følgende overvågningstjeneste de
sidste 5 år, uden at vi har betalt en eneste krone for denne tjeneste -
der er automatisk og tjekker vores website kontinuerligt. Ugentlig
rapport indløber via email og viser nedetid med dag/dato, tidspunkt og
total nedetid - desuden sender de alert ved nedbrud samt recovering når
siden går igang igen.

Så vidt jeg kan se tjekker den gratis udgave kun en gang i timen, i så fald vil jeg mene at rapporterne er meget upålidelige - de vil kun fange meget store nedbrud eller nedbrud der tilfældigvis er i det øjeblik der tjekkes.

jeg snakkede med vores udbyder og han fortalte
at TDC havde gravet et kaben over nede af i landet.. det har de
åbenbart gjort et par gange inden for den sidste måneds tid... så nu
satser vi på at vi ikke skal have flere kabel brud i år :-)

De fleste udbydere benytter sig af datacentre med redundant tilførsel af fiber, for lige netop at gardere sig mod at få gravet deres forbindelse over. Det sker oftere og oftere at folk graver kabler over, og det er derfor en meget relevant ting at tage stilling til om man vil kræve ved valg af udbyder.

Selvfølgelig kan man bare sige 7-9-13 og håbe på det bedste :)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:29
Dato: 09-08-2006 20:27:59 Forfatter: Sune Christesen [QUOTE] Så vidt jeg kan se tjekker den gratis udgave kun en gang i timen, i så fald vil jeg mene at rapporterne er meget upålidelige - de vil kun fange meget store nedbrud eller nedbrud der tilfældigvis er i det øjeblik der tjekkes. Selvfølgelig kan man bare sige 7-9-13 og håbe på det bedste :)

Hej Sune

Ja man kan sige at såfremt det har alvorlige konsekvenser for ens indtjening at web''en er nede, så har man sikkert også råd til at bruge en betalingsmodel, der også kan findes hos www.internetseer.com

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)