Du skal bare have nogle tumper til at lege ”Moderator” gratis. Det er der flere folk der synes er vild interessant det skal du bare udnytte. Så giv dem en sportsgren eller måske et hold hver som de vedligeholder.
Du skal så bare huske at rose tumperne lidt, så de føler sig vigtige
hvor finder jeg disse "tumper"?? :p
- Men i synes at selve idéen er fin nok og vil kunne generer en del traffik når den er kommet igang sat rigtig op osv.? :D
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
alt står jo ikke på wikipedia, og meget af det der står er ikke 100 % korrekt. Og så vil jeg også have nogle af de "mindre kendte" profiler med, som ikke er meget i medierne, men alligevel kan betegnes som sportsprofiler. Da jeg så din kommentar kiggede jeg på det og undersøgte hvor meget der egentlig står om de forskellige sportsprofiler på wikipedia, og jeg fandt ud af at der kun stod få linier om selv dem der bliver betragtet som en profil i top 20, så wikipedia holder ikke vand, og forestil dig hvor lidt der så står om de resterende profiler, måske ingenting overhovedet :p her er listen jeg har brugt: http://www.sporten.dk/arets-danske-sportsprofil-2008
wikipedia er en guldmine med information om sportsfolk!
Jeg vil tro at hvis man bare skulle lave det halve af den database wikipedia har om sportsfolk, indeholdene alt fra hvilken klubber de spillede i, hvad deres højdepunkter har været, statistiker osv, snakker du om arbejde som man skal bruge et hold af dedikeret folk til indsamle, og dette vil tage flere år, og til den tid vil alt informationen stort set skulle gennemses igen.
lav en aftale med wikipedia, og tilføj så selv de mindre kendte danske sportsprofiler som du føler, er så vigtige at de skal med.
handsdown, jeg tror ikke du finder noget sted på nettet der har så meget information samlet om sportsudøver, klubber osv som på wikipedia.
alt står jo ikke på wikipedia, og meget af det der står er ikke 100 % korrekt. Og så vil jeg også have nogle af de "mindre kendte" profiler med, som ikke er meget i medierne, men alligevel kan betegnes som sportsprofiler. Da jeg så din kommentar kiggede jeg på det og undersøgte hvor meget der egentlig står om de forskellige sportsprofiler på wikipedia, og jeg fandt ud af at der kun stod få linier om selv dem der bliver betragtet som en profil i top 20, så wikipedia holder ikke vand, og forestil dig hvor lidt der så står om de resterende profiler, måske ingenting overhovedet :p her er listen jeg har brugt: http://www.sporten.dk/arets-danske-sportsprofil-2008
nu har jeg lige hurtigt skimtet top 10 igennem, der er sku da kæmpe artikler om de fleste? :P
jeg kan godt se hvad i mener, og jeg har også selv delte meninger om projektet, for der er meget arbejde i det, men jeg synes selv at selve projektet er godt nok, nu kan i jo heller ikke se hvordan jeg præcis vil gøre det :p
Jeg har også et andet projekt som jeg vil høre om i synes om.
Danmark er et af de vestlige lande der har mest "ondt i livet", altså problemer man går og roder med i hovedet, og man måske skal bruge et lille skub for at komme igennem. da jeg så det i nyhederne begyndte jeg at snakke med min søster om det som er
Social- og sundhedsassistent, snakken gik videre sammen med en såkaldt kontaktperson fra kommunen der netop sidder med sager om hovedsagligt unge med "ondt i livet" og de synes begge at det var en god idé, og de ville gerne være med til at skrive artikler, selvhjælpsmetoder, hvem man kan ringe til og hvor man kan få hjælp hvis man har større problemer.. jeg har søgt lidt på google, og jeg har fundet nogle sider, hovedsagligt forskellige kommuner der har hjælpelinjer, men det hele er lidt sløret, der er ikke umiddelbart en side der har det som jeg tænker på at lave.
Synes i der er potentiale? - Og tak for responsen, det er dejligt med andre synsvinkler :D
haha, faktisk er det evangelist.dk der ligger nr. 1 når man søger på "hjælp" i google, men det var ikke den form for hjælp (hvis man kan kalde det det) jeg tænkte på, mere reél hjælp fra folk der ved noget om det.
Jeg sidder her midt i min læseferie, og tænker over hvad jeg skal lave efter mine eksamener.
Er selv startet på en læseferie, og ja man tænker hurtigt på mange andre ting end eksamen
JohnBakken:
Min idé går ud på at lave en hjemmeside om danske sportsprofiler
Kan godt lide din idé, men det der ødelægger rytmen hos mig, er spørgsmålet; Hvem vil bruge den? Vil du lave abonnoment på den, sådan at Radio- og Tv stationer skal bruge den (Og aviserne), eller skal det "bare være en hyggeside", som man falder over når man keder sig i sin læseferie???
Og ja, må tilslutte mig til at den kort fortalt minder om Wiki.
til at starte med skal der nok ikke gøres så meget end at obbygge en masse indhold, og så skal det være gratis.. men den kan da selvfølgelig udbygges. Jeg har også tænkt på at lave den KUN med de måske de 5-10 største indenfor hver sportsgræn, og så lave andre funktioner på siden også udover det, f.eks om løb, fitnesstræning, styrketræning osv. Altså en side der nærmest er en hyldest til sport, men efter at have kigget nærmere har jeg fundet ud af at der er sider der inderholderr alt dette.. såeh, tror at idéen med problem selvhjælpsmetoder siden er bedre da der ikke er en side som denne, der er kun sider med tlf. Numre til kommuner og støtte organisationer ;D