Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet forbindelse savnes

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der mon nogle af jer aminoer der ved, eller har en løsning til hvordan jeg kan få en lidt hurtiger internet forbindelse. Jeg kan ikke få alm. ADSL da jeg ligger for langt ude på landet iflg. TDC, jeg køre iøjeblikket med en linje der er lejet af  TDC, men den kan kun køre med 105 KB og det er jo lige lovligt langsomt, jeg vil gerne op på 2 MB eller mere.

Jeg har været i kontakt med Nianet de kan lave en 4 Mb forbindelse med Wimax synkron, Prisen for  oprettelse 10.000,- og 3500,- kr pr. md.  de 10000,- kan jeg godt affinde mig med men den månedlig pris er lige lovlig meget, syntes jeg.

Er der nogen af jer der kender til andre mulige løsninger, til en billiger pris, når man bor på lars tynd s.... mark.

Mvh

Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:51
Hold da op, jeg troede ikke længere at der var dele af landet hvor man ikke kunne få bredbånd!

Mit umiddelbare bud var et 3G mobilmodem med fri trafik, men der er selvfølgelig heller ikke 3G mobildækning. Har du prøvet at høre TDC om du kan få Webspeed? Det er jo deres internetløsning som sælges i forbindelse med kabel TV. Måske du kan gå den vej?

Ellers er jeg godt nok blank...

mvh Carsten 
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 08:28
Nu ved jeg ikke hvor langt ude på landet du bor, men kan der leveres en trådløsforbindelse ud til dig, så kan du også selv lave en trådløsforbindelse. (hvis du kender en der bor inden for rimelig afstand der kan få ADSL). Oprettelses prisen vil nok også blive omkring de 10.000kr og den månedelige pris er så strøm til udstyret i begge ender, samt en ADSL eller Fiber forbindelse hos din ven/kollega/familiemedlem/andet i den anden ende.

mvh

Henrik Meyer

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 08:29
Hej Carsten

Jeg har talt med TDC, det eneste de kan lave er noget de kalder pro_asses med fast kredsløb 12 MB - pris for oprettelse mellem 50.000,- og 100.000 alt efter hvor langt kabel de skal grave ned, og et tilsvarende højt måendlig ydelse.

Jeg syntes også at det er dårligt af TDC da de har dækningspligt i hele Danmark med telefonen. På vores telefon har de sat forstærker på fordi at den ligger 9,3 km væk fra centralen, og efter deres egne forskrifter må en telefonlinje være max 7 km fra en central med en forstærker på, altså ligger vi 2,3 km længer ude end det faktisk selv vil godtage, men det er nok for dyrt for dem at lave det om, og går det, så går det. Den anden dag var der en montør hos os og måle på linjen, han rystete på hovet, og sagde at støjen på linjen var langt ove hvad den måtte være, og de plejer at afvise sådan en linje. alligevel lader de den køre vidre, da de ellers skal til at bruge penge på at få nye kabler her ud samt en central.

P.s. Min internet køre også på en telefonlinje som er lejet af  TDC.

Mvh

Allan

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 08:32
Jeg bor så langt ude at der ikke er andre som jeg kender i en radius af 3-4 km der har fiber eller en hurtig ADSL linje

Træls

Mvh Allan

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:43
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:01
Hvad med FWA? Er der ikke nogen, som tilbyder det mere? Mener at både Telia og Sonofon var med på den, og det er vist ideelt til den slags situation.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 09:05
Er der nogen der kender og har prøvet modtagelse med satalit?

Mvh Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:26
Snak med http://www.dansketelecom.com/dk/index.htm eller www.telemetro.dk det er nok dem udover nianet, som kan tilbyde det bedste, udover ADSL. Men 3500 kr om måneden er bestemt ikke dyrt hvis der er tale om 4 mbit UP/DOWN og med fri trafik. Det er som regel UPLOAD der er det dyre at få med. Derfor hedder privat linierne også fx 512KB/2048KB og ikke 2048/2048 (UP/DOWN).

Men snak fx med Dansketelecom de kan vist tilbyde en hjemmestrikket a la det til private, men de er ikke vildt billige. Sæt dem i udsigt, at du regner med at du vil opgradere kraftigt efter et stykke tid, så kan det være at de er lidt mere behjælpelige, (skriv dog ikke under på noget ;-).

Mvh

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 22. May 06
Skrevet kl. 20:12
UMMM.... Ingen der har erfaringer med satalit modtagelse og hvordan det virker?

Mvh Allan

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)