Man kan vel også lidt argumentere for at hvis man står som potentiel forhandler udenfor og kigger ind på en facede med klatmaling og hjemmelavede skilte, så kan det være svært at være blive overbevist om at man skal bruge mere tid på det, selvom "baglokalet" ligner et palads. Det handler lidt om en heldhed i udtrykket som jeg føler der mangler ;-)
Bare fordi Rombout er et seriøst kaffefirma og producent behøver deres forhandlere ikke at være det, selvom producenten "ikke involvere sig i noget der fremstår useriøst". Det sidste har jeg oplevet utallige gange i andre industrier, hvor der i virkeligheden ikke er så meget kontrol med forhandlerne som man gerne vil have det til at fremstå. Samtidig er det alt for meget et klassisk MLM argument at man selv skal undersøge baggrunden for firmaet nærmere. Ofte fordi det er komplet umuligt at finde noget information på det uden man tilmelder sig, eller også er det kun MLM-firmaets egen website der leverer information. Ikke at jeg siger i ikke er seriøse, det er bare din argumentation der ikke rigtig giver mig grund til at have en anden opfattelse, da det er hørt 100'vis af gange før om alt lige fra regngøringsmidler til mærkelige juicer..
De fleste bilforhandlere sælger nu også brands der er væsentlig mere almen kendte i markedet, fordi brands'ne selv reklamerer der, end et udenlandsk kaffefirma de fleste normale mennesker aldrig har hørt om i Danmark. Jeg kunne forstå det hvis det var Gevalia i solgte eller lignende brands der selv markedsfører sig på markedet, men det er det nu en gang ikke ;-). Hvis produktet virkelig er så fantastisk så ser jeg ikke nogen grund til at skjule det. Det kan da kun være salgsfremmende at man kan læse mere om det? Især hvis I alligevel har eneretten til det i markedet.
Det er så måske nok der jeg falder uden for jeres kundegruppe, og tror der er en del. De folk der egentlig bekymrer sig om at komme "tæt på rigtig barista kaffe" er sjovt nok også ofte dem der synes det er sjovt og vigtigt at kværne, brygge, vide en masse om metoder og bruge tid på det og formodentlig også dem der vil skære produktet over samme kam som musikerer der bedst kan lide vinyl, har det med CD'er. Derfor virker det bare som om i forsøger at ramme en målruppe med et produkt som de i virkeligheden aldrig vil bruge. Tilbage er så Hr. og Fru. Hakkebøf der sluger story-tellingen råt om at det næsten er det samme som friskkværnet og brygget barista kaffe og kan sidde og føle sig lidt finere end Hr. og Fru. Filterkandekaffe-naboerne, men uden i virkeligheden at forstå noget om det og aldrig vil kunne bedømme det i forhold til den "ægte vare". Dem er der selvfølgelig også en del af, men det er så bare ikke særlig spændende for mit vedkommende for så ryger argumentet lidt for hvorfor kunderne skulle igennem alt det hemmelighedskræmmeri af "privatsalg" og homeparties medmindre det er fordi man ikke tør blive sammenlignet med konkurrenterne direkte i markedet, når de samtidig bliver bombarderet med "senseo"-maskiner og diverse varianter. Det virker som en håbløst kamp om kunderne hvis, det bedste argument er det samme som alle andre: "Det tætteste man kommer på noget uden i virkeligheden at være det". og dem der ender med at bedømme det er folk der i virkeligheden ikke kan smage forskel på Senseo, Rombout og Nescafé guld og dermed ikke specielt troværdige ambassadører. ;-) Det får mig næsten i sjov til at tænke på: http://www.nowyouknowbetter.com/Products/Fat-Free.aspx "Fat free" smør, helt ærlig, så vil jeg hellere have "rigtig smør" og løbe den ekstra tur rundt om søerne og få den fulde oplevelse :-) Men jeg ønsker jer kun alt held og lykke med projektet og håber da I kan bevise at jeg tager fejl, da der ikke er nogen der har glæde af at jeg har ret. Måske er det jer der forandrer folks kaffevaner. :-) |
Så har jeg også prøvet at blive kaldt en hakkebøf uden smagløg!