Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé? til dem der kan lide slik, og godter!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

med sundt-slik mener du vel ikke aspartam holdigt slik vel?

fordi hvis du gør så lukker jeg slankeguiden, og udvikler et medikament mod methanol-induceret blindhed.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:31

Hej

Vedr. afgiftændring/forhøjelse på sukkerafgiften, vil det være minimalt hvad den stiger:

F.eks en chokoladebar ( Yankie,Mars, Snickers eller lignende) vil blive 20 øre dyrere.............. så fra 7,5 til 7,70 -

Tilsvarende en pose Haribo slik ( 180 g ) fra 18,00 til 18,70

Men uanset er trenden i samfundet da klart for sundt slik - jeg tror bare det tager rigtig mange år.

Folks vaner er meget svære at ændre, og som i er inde på prisforskellen er alt for stor endnu.

Jeg taler selv med rigtig mange mennesker involveret i slikhandel - direkte ud til kunden, og det er minimalt endnu hvem som overhovedet gider diskutere det, de vil bare have de traditionelle produkter.

Men nogen skal jo starte, og at det vil vinde mere og mere inpas er jeg ikke i tvivl om.

Held og lykke

MVH

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 21. May 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:08

Ja jeg tror gerne på at største delen af det slik de sælger i brugsen osv, er impulskøb.

Men er sikker på hvis man for ordet ud til folk, og prisen er det og udvalget stort nok. så tror jeg faktisk selv på det.

men er ved at undersøge de forskellige producenter af sukkerfrit slik. både i Dk, og udlandet. for efter hvad jeg ser rundt omkring i butikkerne i Dk, så er udvalget ikke så stort igen, og prisen er ekstrem.

Men som sagt. kun en ide.... Stadig meget jeg skal sætte mig ind i , men hvad har man weekender til!? ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:15

Hej

Du er altid velkommen til at kontakte mig for råd og vejledning - der er rigtig mange ting at tage højde for , fordi vi taler om fødevarer.

Hvem ved , der kunne måske komme noget samarbejde ud af det.

Mange hilsner

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 21. May 09
Skrevet kl. 16:27

Takker Jesper.

Altid godt med en der kan besvare et par spørgsmål ud af de 200 jeg har.

Samarbejde hmmm Big Smile ja det kunne godt være man skulle finde ud af det.

Men nu tror jeg lige jeg vil få undersøgt lidt flere ting, og se hvordan det ser ud om én dag eller to

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:00

Fordi det er en niche hvor du forhåbenligt kan tilbyde et langt bredere udvalg end supermarkedet, tror jeg på idéen.

Men husk at der er forskel på sukkrfrit slik og sundt slik. Hvis jeg skulle handle i din butik, skulle der være et bedre udvalg end i supermarkedet, gerne lidt bedre priser ved større mængder, så det er værd at ofre fragt på og så skal din butik overbevise mig om, at produkterne rent faktisk er sunde.
F.eks. med opgivelser af energi/kalorier osv. men også meget gerne "bevis" på at det rent faktisk er sundt.
Samtidig måtte man også gerne kunne gennemskue, hvad der er ok at spise hvis man er på slankekur  (ikke alle sunde og sukkerfri ting er nødvendigvis godt hvis man skal tabe sig)

Tilmeldt 21. May 09
Skrevet kl. 19:14

Hej Allan.

Nemlig nemlig nemlig.

Alt hvad du skriver er ting jeg har tænkt over. så jeg ikke helt dum ;)

Det jeg vil gå efter er følgende

• Stort udvalg.
  • God info om produktet.Bla hvorfor det er sundere end alt andet. kalorietal osv. 
  • God pris
  • pakkeløsninger,familiepakker,børnepakker. Pakker til F.eks børnefødselsdage,muligvis en slags abonnement?

Det var lige hvad jeg havde på stående fod.

Hvis i har forslag eller andet så skriv skriv skriv !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

Umiddelbart vil jeg sige at din ide læner sig meget op ad "sundhedsbøljen". Altså den med kærnesund familie fx.

Samtidigt vil jeg sige at os der i forvejen er til slik baseret på sunde fødevarer - vi går i helsekosten. Og der er faktisk helsekostforretninger online.

Jeg tror du skal bruge nogle penge på at få lavet en målgruppeundersøgelse, for hvis det drejer sig om at erstatte kunstige farvestoffer med naturlige, så kan man jo gå i Netto og få behovet dækket.

Det samme gælder hvis man erstatter naturlige ingridienser med kunstige - det fås lige så nemt i dagligvarebutikkerne.

Jeg tror også det bliver svært at være lagerførende og samtidigt billigere end de fysiske butikker, men det har jeg ikke den vilde forstand på. At få grøntsager leveret til døren er nok primært et hit fordi de er tunge at slæbe hjem - det er slik altså ikke...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

Jeg ville klart købe ind hos dig, synes det er supersvært at finde "sundt" slik og gode snacks, der ikke er fyldt med fedt, sukker, farvestoffer og anden kemi.  Har lige været i Californien, hvor jeg købte stort ind i Whole Foods supermarkeder, de har oceaner af gode og sunde ting, man slet ikke kan finde herhjemme. Også i drikkevarer. Held og lykke med din brainstorming, håber det bliver aktuelt,

Mvh Pernille

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

delinda:

med sundt-slik mener du vel ikke aspartam holdigt slik vel?

fordi hvis du gør så lukker jeg slankeguiden, og udvikler et medikament mod methanol-induceret blindhed.

Lige en sidenote :)

Aspartam er altså ikke farligt, det er en myte, som pressen og en masse Cole Light hadere har opdigtet. En Light sodavand sødet med den maksimalt tilladte mængde aspartam danner ca 40% af den mængde methanol som frugtjuice danner.

Udover den methanol Apsartam danner i tarmen, dannes der også to aminosyrer, som kan være farlige i meget store mængder, ligesom stort set alle andre af de ting, vi skal have. Disse aminosyrer er dog livsnødvændige og findes i mange andre fødevarer. Den eneste rissiko ved dem er hvis man har Føllingssyge, men det tester man for ved fødsel, og man ved det derfor, hvis man har det, og ved forhpbentlig hvilke stoffer og madvarer man skal undgå.

Fødevarestyrrelsen siger:
"En liter aspartamsødet sodavand må indeholde højst 600 mg af sødestoffet. Aspartams indhold af methanol taget i betragtning svarer det til 60 mg methanol pr. liter. Dette er betydeligt mindre end et gennemsnitligt indhold af methanol i frugtjuice, nemlig ca. 140 mg pr. liter."

Link til Fødevarestyrrelsens rapport om Aspartam/NutraSweet

PS: Plejer sukkerfrit slik ikke at være sødet med Sorbitol? Det er jo derfor, man får cirkustarm af at spise 2-3 pakker Läkerol... har jeg hørt...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)