Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste virksomhedsform for køb af ejendom?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg overvejer at investere i ejendomme og har kig på nogen i udlandet, hvor man får en årlig renteindtægt for udlejning af ejendommen.

Jeg ved dog ikke hvilken virksomhedsform, der vil være den bedste i dette foretagende.

De to sidste kræver jo en egenkapital, som dog hurtigt bruges til at købe ejendommene for!

Eller er der slet ingen fordele med henhold til skat og evt. konkurs, så privatkøb er lige så godt?

venlig hilsen

Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:11
Hej Jesper.

Hvis du overvejer at købe ejendomme i udlandet kan det være en fordel at vælge et selskab skattemæssigt hjemmehørende i Danmark. Det behøver ikke være et ApS eller A/S. Man kan godt vælge et udenlandsk selskab uden kapitalkrav.

Fordelen er nemlig - at selskaber skattemæssigt hjemmehørende i Danmark ikke skal betale skat af avancer på udenlandske ejendomme. Der bliver således kun en lokal ejendomsavancebeskatning.

Alternativt kan man sælge aktierne i stedet for selve ejendommen, og dermed gange undgå (ikke altid afhænger af landet) ejendomsavancebeskatning. Det kræver så en holdingkonstruktion.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:54

Hej Thorbjørn,

Tak for dit svar. Jeg mente nok, at der var nogle skattemæssige fordele ved investering i ejendomme!

Så du vil altså råde mig til at oprette et dansk selskab?

Kan du forklare mig, hvad en holdingkonstruktion går ud på? Skal den bestå af en bestyrelse m.m. ?

hilsen

Jesper

Alternativt kan man sælge aktierne i stedet for selve ejendommen, og dermed gange undgå (ikke altid afhænger af landet) ejendomsavancebeskatning. Det kræver så en holdingkonstruktion.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)