Jo køb uden brugere kan godt slåes fra |
ThomasVJ:stars:
jeg ser ikke det helt store problem med at oprette bruger, da man kun skal indtaste et password og en fødselsdato (kan fravælges ) som de eneste supplerende oplysninger i forhold til at handle uden at oprette sig..
Det er, efter min mening, en kedelig tendens at danskerne har udviklet en modvilje mod at oprette en kundekonto på trods af at den eneste forskel er et password. Men sådan er det, og du kommer til at miste mange salg hvis du ikke giver dine kunder en mulighed for at handle via en gæstekonto. Det der taler til din fordel i denne situation er, at du er inde i en niche med meget lidt konkurrence.
Ligeledes bør du også fjerne fødselsdato feltet helt også selv om det ikke er et obligatorisk felt. Den slags fisken efter marketingsrelaterede informationer er der rigtig mange der ikke bryder sig om.
Du får lige et par andre input med på vejen:
- Om muligt bør du blæse dine produktbilleder op i en større størrelse når brugeren klikker for at se et større billede. 800 x 800 px er bestemt ikke for lidt.
- Lækker detalje med dit favicon. Overvej at farvelægge søstjernen - eventuelt med de farver, som søstjernen indeholder på dit top-banner.
- Dine kategori sider mangler et description tag. Det gør det sværere at optimere dem som landingssider.
- Title tag på produktet (og kategorier) bør vendes om så produkt/kategorinavn optræder før Seastars.dk
- Din kontakt-os side bør indeholde alle de måder kunder kan kontakte dig på.
- Dine leveringsbetingelser med hensyn til levering som ikke-forsikret brev er på grænsen af det lovlige. Du kan ikke give din kunde ansvaret for forsendelsen. Hvis forsendelsen ikke når frem til kunden, er det dit ansvar. Overvej at fjerne muligheden for ikke-forsikrede forsendelser.
- Gør det muligt at tilmelde sig dit nyhedsbrev uden at skulle oprette en konto. Eksempelvist på forsiden.
- Og endeligt - overvej at skift til et overlegent webshop system.
super, tak for indput.
- Billederne vil blive lagt ind i større format, tak fordi du gør opmærksom på det :D
- Takker for indput vedr favicon, det vil jeg lige se på
- Description tags står på to-do listen
- Det vil jeg lige prøve, nogen speciel grund til at det bør stå omvendt?
- Du har helt ret angående MaxiBrev og garanti, jeg tror dog jeg vil vælge at beholde muligheden, men jeg vil selvfølgelig yde garanti hvis varen af ukendte årsager ikke når frem.
- Nyhedsbrev kan man godt tilmelde sig uden at oprette bruger? dog er modulet nok lidt malplaceret da den står på logind siden. det vil jeg lige se på at få flyttet..
- Jeg er glad for prestashop, så jeg tror jeg starter ud med at bruge den, men ellers var magento mit næste-valg.