Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alders Diskrimination".. eller hvad man nu skal sige..

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

For nogle måneder siden sad jeg over for min socialrådgiver og skulle lægge en revalideringsplan for min fremtid da jeg i 2005 fik ødelagt min skulder i arbejder som Falckredder. Jeg er 27 år og på trods af, at jeg har læst akademimerkononfag med speciale i ledelse stejlede min rådgiver meget kraftigt da jeg foreslog en diplom i ledelse........hun så det bestemt ikke som værende en mulighed, for hvem i alverden ville ansætte en 27 UNG mand som leder??

Se det handler om, at stå ved...ikke mindst stå ved hvem du er og ikke hvor gammel du er! At du føler der vil bliver gjort forskel pga din alder vil du med garanti oplever flere gange....også efter e 18!!

Men summasummrum så starter jeg på en diplom i ledelse om 3 uger!!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:02
I mine unge dage
fik jeg til tider lov at sende faktura gennem en andens firma og fik så
blot pengene udbetalt som løn minus et par procenter til
administration. Ikke helt lige så godt som eget firma, men da bestemt
en løsning...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:08
Hej Brian

Kunne en af dine forældre ikke være momsregistreret, og så får du det overdraget, når du er 18?

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:20
Jo sådan set om det er en momsregistrering eller ej - nu er det jo en virksomhedsregistrering vi snakker om.

Problemet med at lade en forælder have CVR registreringen som personligt ejet selskab, er at det er forældrene der personligt bliver beskattet af indtægterne, og det er også dem som får alt fradraget.
Vælger de senere at overdrage selskabet skal værdien opgøres, og Brian er reelt nød til at betale for sit eget firma.

Syntes bare det er med at komme frem i skoen i stedet, op så klø på med den virksomhedsregistrering, eller vente 2 år og arbejde som medarbejder i stedet.
At vente 2 år er dog i mine øjne lidt dumt, da man derved ikke får nogen fradrag, og ikke oparbejder anciennitet og troværdighed for firmaet.

Kender et par stykker som registrerede firma da de var 16-17 år, så ved at det kan lade sig gøre.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:51
Hmm.. Nu vil jeg så lige sige at jeg ikke helt skal vente 2 år, da jeg fylder 18 her til December.

Dette er også årsagen til at jeg ikke har gjordt brug af muligheden for at blive momsregistreret inden jeg bliver 18. Det tager bare en helves tid og en helvedes besvær. Så kan faktisk være det går meget hurtigere, hvis jeg bare venter.

Derudover ville jeg skulle betale topskat af alle mine indtjeninger hvis det var min mors eller fars navn det hele stod i.. Og det ville jo IKKE være helt så fedt..

Men ja.. Der er jo ikke meget andet at gøre, end at arbejde og arbejde og arbejde, indtil jeg bliver de 18.. Og så.. ja.. arbejde, arbejde, arbejde og atter arbejde efter jeg er blevet 18 :p ..

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:16

[/QUOTE]

Så får du et gratis tip fra mig; Brugen af ''sQ'' er for det første et grimt bandeord og for det andet en stavemåde, der henleder tankerne på 12 årige der chatter på Arto. Det må du meget gerne droppe ;)

[/QUOTE]

:) Dagens sjove indlæg, omend du har ret!

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:19
Dato: 10-08-2006 19:50:56
Forfatter: Fraende Media
Hmm.. Nu vil jeg så lige sige at jeg ikke helt skal vente 2 år, da jeg fylder 18 her til December.

Ok, der er selvfølgelig ikke sååå lang tid til, men hvorfor ikke bare få det ud af verden nu? Ville nok hjælpe lidt ifht tråden oprindelige emne - om at bevise sig selv, og kæmpe for det man vil ha 
Og husk nu at moms og virksomhedsregistrering ikke er det samme.

Men under alle omstændigheder skal det nu nok gå, så bare klø på

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:12

Lad være med at Advare din kunde om din alder

Du mener jo ikke selv at det er et problem - hvorfor så få kunden til at syntes det?

Du skal bare knokle dobbelt så hårdt for at få den respekt du har krav på

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)