Jeg er i forbindelse med Fraende Media begyndt at komme ud til nogle møder med folk, bla. om jobs, samarbejde og så meget andet.. Indtil videre er jeg ikke kommet ud for at der er noget der ikke har kunnet lade sig gøre, eller at nogen har afvist mig på grund af min unge alder af 18 år. (Ikke udover at folk har været lidt "chokkeret" når de lige mødte mig).. Men ja.. Mit spørgsmål (eller oplæg) går på, hvordan man som ung skal reagere hvis man kommer ud til et møde med en eller flere andre, som er uvisse om ens alder, og de afviser en blankt eller udviser tvivl på grund af ens alder.. Min personlige holdning til dette er at alder er fuldkommen ligegyldigt. Så længe personen kan udføre ens job tilfredsstillende, ser jeg intet problem i at en 12-årig udføre det. |
"Alders Diskrimination".. eller hvad man nu skal sige..
Jeg sørger altid for så tidligt som muligt, gerne i den første telefonsamtale, med at fortælle at jeg er studerende med dertilhørende fordele og ulemper. Er enig med dig i, at alder ikke bør være en hindring, men andre fritidsaktiviteter (uddannelse f.eks) kan jo være en hindring bl.a. at yde support i alm. kontortid. Ligeledes er du ikke mobil som du selv nævner i en anden tråd. Hvis noget brænder på i virksomheden kan du ikke bare springe ind i din bil og drøne derud... Jeg ligger mine kort ærligt på bordet for så kan virksomheden vælge om jeg er den rette eller ej. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Er enig med Nicolai, Slå på dine fordele ved at være ung og studerende. Lad det være en del af "pakken" man får hos dig. Hvis du endelig møder nogle der stejler må du jo fortælle dem fordele og ulemper ved det, takker de stadig nej må du sige pænt farvel og ønske dem held og lykke med at finde en anden leverandør. Der er ingen grund til at samle på sure kunder :) |
Hej Brian, Personligt har jeg ikke noget problem med at bruge unge leverandører, men jeg kan godt sætte mig ind i din situation. Jeg tror egentlig ikke at alder betyder noget når det kommer til stykket - det drejer sig vel mere om udstråling og til tider også tøjvalg. Hvis du kommer til et møde i streetgear med hængerøv og kaster håndtegn virker det nok ikke særligt overbevisende ![]() Referencer, kundecases og kundeudtalelser er altid gode, for nogle gode eksempler på hvad du har lavet viser jo dit faglige niveau. mvh Carsten |
Nu kender jeg dig ikke, og ved derfor ikke hvordan du klæder dig/din fremtoning mm - men det er også vigtig at de fremstår seriøs. Når det så er sagt, forstår jeg godt skepsis fra dine kunder. Jeg ville nok personligt have svært ved at ligge en strategisk vigtig løsning ud til en 16 årig, uanset hvor genial vedkommende så er - kedeligt med sandt. Også det faktum at man nok ikke kan ringe til dig i dagtimerne, at du ikke er registreret med CVR (vi checker fx for det meste vores leverandører med kredit mm via CVR). Vil ikke kalde det aldersdiskrimination (lidt et lønmodtager begreb ![]() Men bare klø på - så skal det sku nok lykkedes ![]() Er der vilje er der vej! |
Jeg tor ligeledes også det er utroligt vigtigt du fokusere på en bestemt del af markedet. Med de priser du har, og de arbejdstider du har, vil iværksættere/private være et optimalt kundesegment frem for lidt større og veletablerede virksomheder. Netop fordi de måske selv har et dagligt job, og ville synes det var lækkert at kunne ringe til dig klokken 7 om aftenen når de var kommet hjem og sådan. De ville ligeledes synes om din pris. |
Gør også alt hvad der står i min magt for at virke seriøs. Både til møder og i særdeleshed også til hverdag. Og hvad angår det med fordelene, så er det jo lige præcist det med priserne.. Dem er der ikke så mange ikke-studerende der kan hamle op med, hehe.. CVR-nummer er sQ også det første jeg skal have skaffet mig når jeg er blevet 18. |
Så får du et gratis tip fra mig; Brugen af "sQ" er for det første et grimt bandeord og for det andet en stavemåde, der henleder tankerne på 12 årige der chatter på Arto. Det må du meget gerne droppe ;) |
Du kan godt blive momsreg. selvom du er under 18. Har |
// Jesper Skov
Ja, det er korrekt at du kan blive momsregi, før du fylder 18, men det kræver så lige amtets tilladelse inden ;) og den er nærmest umulig at få, jeg ventede 1 år på at få et nej fra dem, de skal igennem forældrenes indtægter for at se om de kan dække et tab, hvis virksomheden skulle gå konkurs - Men har nu ham kommunalarbejderen mistænkt for at afvise sagen, da det var noget med IT at gøre, og tror ikke han var den der brugte teknologi specielt meget... |