Jeg skal lave en service hvor folk løbende betaler for at få tilsendt popcorn hjem til deres adresse, og jeg vil gerne belønne mine trofaste kunder.
Jeg tjener cirka 15 - 20 kroner pr udsending til kunden. Det beløb vil jeg gerne have i omkring 3 - 5 udsendinger derefter er det nok at tjene 4 - 8 kroner pr udsending. Jeg har så tænkt over en idé man kunne gøre.. Måske kunne man give en ny mikrobølgeovn til alle der har fået min pakke 10 gange.
Har du en idé?
Man kunne jo også bare sende et brev ud til dem at de fremover kan få pakken til halv pris, men det jo bare at miste penge, hvis folk gerne vil betale normal pris.
Hvis du gerne vil belønne gode kunder. Kunne du smide en pose et eller andet slik med. F. eks hver 10 gang. Det fleste kunder vi gerne have noget her og nu. Ikke et håb, om at vinde et eller andet. Gratis hjælper altid.
Men
for at svare dig på dit egentlige spørgsmål bryder jeg mig personligt
ikke om at modtage "gratis" ting. Får jeg en gratis gave af et firma
ved jeg at firmaet enten forinden har tørret mig godt og grundigt -
eller planlægger det.
En god service må da være godt nok i sig selv for kunden uden alt muligt hokus pokus.
Mit bedste bud ville være at glemme popcorn ideen som andre
har foreslået - når du beder om feedback så husk at tænke over det. Jeg har ikke svaret tidligere, men jeg synes ideen er rigtig dårlig - uanset hvor god kvalitet popcornene er.
Du kan evt. overveje en anden type varer.
F.eks. ville jeg gerne tegne abonnement på at få en halv frisk ko leveret hvert halve år eller hvor lang tid nu sådan en varer når man er 3-4 personer i en husstand hvis jeg kunne spare penge på kødet som jo ellers er møgdyrt og du kunne sikre dig jeg fik kød fra nogle af de bedste køer på markedet og at det var FRISKT.
Skriv en popcorn kogebog og giv den til hver ny kunde.
hvis man bestiller 10 ugers popcorn så får man de næste 2 uger gratis.
giv folk biograf billetter/blockbuster gavekort, (som man plejer at sige, Folk elsker popcorn til filmen).
det var så mine 2 cents. men held og lykke med din popcorn butik.
En popcorn kogebog vil helt sikkert være nemt at skrive, der jo trods alt ikke mange forskellige måder man kan lave dem på, hehe
Ja har tænkt på den der med man betaler for 10 ugers popcorn og så får 20% rabat, eller 2 uger gratis. (evt. de 2 første uger gratis, nice trick).
Ja har overvejet den med biograf billetter + gufbillet, blockbuster skal jeg lige have kigget på - Kan se gavekort kan købes helt ned til 100 kroner hos gavekort.dk.
F.eks. ville jeg gerne tegne abonnement på at få en halv frisk ko leveret hvert halve år eller hvor lang tid nu sådan en varer når man er 3-4 personer i en husstand hvis jeg kunne spare penge på kødet som jo ellers er møgdyrt og du kunne sikre dig jeg fik kød fra nogle af de bedste køer på markedet og at det var FRISKT.
Kan ikke sige andet end jeg brænder for mit koncept, og kan se i mit netværk der rent faktisk er penge i disse abonnementer.
Det firma jeg bla. arbejder for har det selv med kondomer, de tager 130 for 10 kondomer. Havde jeg spurgt dig om det havde du helt sikkert sagt det samme. Men du kan vel godt regne ud hvad de tjener??
Hvis du gerne vil belønne gode kunder. Kunne du smide en pose et eller andet slik med. F. eks hver 10 gang. Det fleste kunder vi gerne have noget her og nu. Ikke et håb, om at vinde et eller andet. Gratis hjælper altid.
De laver det trick med en konkurrence, men i realiteten så giver de jo bare 10 kroner til alle nye medlemmer. Hvad synes du om ideen med biograf billetter og blockbuster gavekort? evt. Just-eat?
Jo mere gratis kontant, jo bedre. Kunden skal virkelig føle de får noget. Får at huske dig.
Hvis det ikke lige var fordi, der er statustid, ville jeg tage hele familien med ned til Syden, hvor Henrik bor og smage på alle hans opskrifter på popcorn.