Hej
Mit regnskab blev tidligere på året gennemgået af SKAT. De bilag, jeg havde scannet ind (ved ikke i hvilket format) blev ikke godkendt. Heller ikke de bilag, jeg havde fået på e-mail og printet ud derfra, ville de godtage. De mente, at der var tale om kopier og jeg måtte bede disse firmaer sende mig fakturaerne i papirform.
Jeg ved ikke, hvorvidt SKAT handlede rigtigt. Det tror jeg forøvrigt også selv de er ret ligeglade med, så fremover er alle mine bilag gemt i en mappe. Hurra for fremskridtet :-/
Mange hilsner Miriam
Hej Miriam,
Kom SKAT med nogen begrundelse til hvorfor de ikke ville godtage de indscannede bilag, udover de mente, der var tale om kopier?
Som nævnt tidligere i tråden, har jeg samtlige bilag indscannet - og ALLE originale bilag er smidt ud! Jeg kan ikke se noget formål med at scanne et bilag, og samtidig arkivere og gemme bilaget i en mappe.
Min største 'leverandør' af bilag er banken, og her får jeg dem i pdf-format via e-boks. Det er selvfølgelig i den originale form - og bør, som jeg læser her, være ok.
Men jeg kan simpelthen ikke se forskellen på bilag, som er modtaget i pdf-format fra banken, fakturaer sendt i pdf-format på mail fra en mindre leverandør, og papirbilag som jeg selv har indscannet.
Kan det tænkes, at SKAT har haft svært ved at spore din bogføring og dermed ikke har kunnet se, om du har bogført både en orginal faktura og en kopi af fakturaen? Eller har de udelukkende afvist som følge af formatet?
Det er nok i nærheden af 20 år siden, jeg har haft henvendelser fra SKAT. Men dengang spurgte de kun til kopier af bilag. Jeg har aldrig været ude for, at SKAT har bedt om at se et originalt bilag. Men det er måske ændret sig.