Her til formiddag er der kommet en ny feature på Amino.
Under hver forum og tråd kan man nu se en liste over de brugere, der har optjent flest karmapoint i pågældende forum. Det er muligt at se en liste opgjort over både 30 dage og 24 timer.
Med denne tilføjelse ønsker vi at give lidt anerkendelse - et symbolsk nik med hovedet - til de brugere der er aktive inde på de forskellige fora.
Jamen så lad mig lægge ud med at sige at min dag hverken bliver bedre eller dårligere med karmapoint. Jeg kan ikke bruge dem til noget og kikker heller på karmapoint når jeg kommer rundt på Amino.
Hvis der er nogle som positivt kan bruge karmapoint til noget - så har de tjent et formål, men for mig er de uden betydning.
Det virker vist ikke, i denne tråd er det pt. kun claus konrad med 23 karma point uden han har skrevet
Karmapointene er per forum, dvs. den liste du hentyder til er for "Om Amino" forummet. Jeg tror ikke det giver mening af specificere det per tråd, det vil typsik blot resultere i en liste hvor de fleste har tre point.
Jamen så lad mig lægge ud med at sige at min dag hverken bliver bedre eller dårligere med karmapoint. Jeg kan ikke bruge dem til noget og kikker heller på karmapoint når jeg kommer rundt på Amino.
Hvis der er nogle som positivt kan bruge karmapoint til noget - så har de tjent et formål, men for mig er de uden betydning.
Henrik
Hej Henrik
Og fred være med det :)
Det er selvfølgelig umuligt for os at lave tilføjelser som altid rammer alle brugere. Der er utvivlsomt brugere som ikke er interesseret i karmapoint, og så er der helt sikkert også nogle som synes det er meget sjovt.
Ud over at det vigtigste med funktionen er anerkendelse, så har det nu også en mere kommerciel funktion. For det første giver det mange flere besøg på de aktive og hjæpsomme brugeres profil og har man der været god til at fortælle hvad man laver og linket til sit website, så giver det ganske enkelt mange besøg og dem kan man jo bruge til hvad man vil.
Dertil er personlig branding af høj værdi. Kan man blive en kendt ekspert, så får man troværdighed og synlighed og det kan man så igen omveksle til hvad man nu vil.
Så alt i alt vil de meste hjælpsomme Aminoer kunne kapitalisere på deres hjælp, på en god og rar måde.
Giv os endelig feedback, vi skal jo lave systemet så godt som muligt.
Jeg vil gerne foreslå at det er 30 dages listen der vises som default da den er mere korrekt ift hvem der kan hjælpe - for eksempel ligger jeg lige nu som nr 4-5 på dagslisten i SEO forummet og det er misvisende, da jeg på ingen måde er ekspert.
Dem der kommer ind og debattere, måske i en lang tråd, vil jo måske komme til at ligge øverst, så folk fejlagtigt tror at de "ved noget". Derfor vil det være logisk, at det er 30 dages listen der vises som standard da den giver et bedre indtryk af hvem det er der ved noget og hjælper andre :)
Jeg vil gerne foreslå at det er 30 dages listen der vises som default da den er mere korrekt ift hvem der kan hjælpe - for eksempel ligger jeg lige nu som nr 4-5 på dagslisten i SEO forummet og det er misvisende, da jeg på ingen måde er ekspert.
Du har helt ret Mette, hvorfor jeg nu har byttet rundt på dem :)
Dem der kommer ind og debattere, måske i en lang tråd, vil jo måske komme til at ligge øverst, så folk fejlagtigt tror at de "ved noget". Derfor vil det være logisk, at det er 30 dages listen der vises som standard da den giver et bedre indtryk af hvem det er der ved noget og hjælper andre :)