Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To enkeltmandsvirksomheder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
hvad med et ApS
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:09
Hej Thomas,

Ulempen ned et Aps er at det kræver min. 125.000, medens der ikke (såvidt jeg da har kunnet finde ud af) er noget minimumskrav til kapitalen i et K/S.

Mvh

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 15:14
Jepsen, til gengæld hæfter ingen som udgangspunkt personligt, og de 125K, skal jo ikke nødvendigvis være i cash.

Endvidere kan du med de samme 125K få dig lavet et holdingsselskab, så du hvis du efter 3 år sælger din virksomhed, kan bruge pengene til andet biz, uden at skulle betale skat af provenuet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hej...ja der er både for og imod!

Jeg kan oplyse, at der ikke er formelle krav i et K/S.

Et P/S skal derimod i selskabsretlig henseende opfylder kravene til A/S/ApS.

I skattemæssig henseende behandles et P/S derimod ikke som et A/S/Aps, men derimod som et K/S.

Hilsen

Peter

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:06
Hej Thomas & Peter,

Aps er mulighed, evt. med et holdingselskab som foreslået af Thomas. Men da øvelsen jo går ud på at isolere nogle aktiviteter - "opfindelser" - som måske giver penge (jeg er selvfølgelig optimist), men måske også kan floppe (jer er også realist) synes jeg det er et lidt for løst grundlag at binde så mange penge i et Aps på. Skulle succes''en komme kan jeg jo omdanne K/S''et til et Aps, eller stifte et Aps dre går ind i K/S''et som komplementar i stedet for mig personligt.

Peter, jeg har også set på partnerskab (P/S), men mener det kræver endnu større kapitalindskud (vist 500.000 -?), så derfor synes jeg K/S ser mere attraktivt ud. Du skriver der ikke er nogen fomelle K/S krav, men jeg går ud fra jeg skal vedlægge en eller anden form for bilag når jeg anmelder K/S''et som nyt firma (stiftelsesdokument, vedtægter, el lign.). Er der helt frit slag her, kan jeg evt. blot modificere Aps vedtægter, oplyse om virksomhedens navn, adresse, formål, indskudt kapital fra komplementar og kommanditist, regnskabår, osv. - eller ved du om der kræves en speciel udformning?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hej!

Jeg mener kun, at du skal registrere K/S et i EogS, såfremt komplementarselskabet

er et kapitalselskab, altså A/S eller ApS.

Ellers mener jeg ikke(komplementar er ikke A/S eller ApS) at der specielle formalia

du skal opfylde.

Hilsen

Peter  

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)