Her er så mit første indlæg her, Amino virker jo som et dejligt sted med mange hjælpsomme mennesker:-)
Jeg har netop startet firma med en veninde, vi er et kreativt firma og vores første projekt er t-shirt-design med en god historie bag. Vi er helt klar over i hvilke butikker vi vil sælge t-shirtsene, men vi ved bare ikke helt hvordan man sælger til de store butikker?
Vi kan jo ikke gå direkte ind i butikken, vi skal vel have et møde med en indkøber? Og ved I hvordan butikkerne regner deres salgspris ud? Og hvordan fungerer det mht kontrakt?
Altså man får vel et møde med hovedkontoret først. Her præsentere man sit produkt og hvis de vil sælge det, så skal man aftale en pris. Hvad de så udbyder det til kan i ikke bestemme!
Med hensyn til kontrakt, så er det helt klart noget man skal have en advokat til at kigge på, så modparten ikke bare kan bryde den.
Jeg kan måske hjælpe. Er uddannet i butiksverden og kender nogle folk rundt omkring. Tøjverden er lille og man skal kende nogen som kender nogen. Der er mange aspekter i skal tage i betragtning ved kontakt til butikkerne.
Hvis i har interesse kan i maile mig jeres oplysninger og jeg kan kontakte jer.