Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af vognmandsforretning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er nyoprettet herinde og har siddet og læst mange er de tilsvarende enmer jeg er ved at oprettet nu, men jeg har et lille spørgsmål som jeg har siddet og spekuleret over længe.

Jeg har altid drømt om at have min egen vognmandsforretning siden jeg var 14år ( i dag 23år) og har levet med lastbiler siden jeg har været 0 år. Lige p.t er jeg i gang med at gør mit lastbil kørekort færdig og vil os gerne leder efter et job som chauffør, men kan kun køre som afløser, som passer fint indtil videre. jeg har de sidst to år gået og tænkt meget på at hvordan jeg kunne starte min vognmandsforretning op uden at skulle ud og låne de hele stor penge, men er usikker på at det er en god start.

Jeg ved at det er en meget presset tid for tiden for alle vognmand pga udlandsk arbejdskraft strømer til danmark. og derfor er der ikke rigtig gang i branchen. Men jeg har kontaktet nogen virksomheder som søger vognmand og de er lidt p.t usikker på at ansatte nogen. men min plan var lidt at finde mig et deltidsjob ved siden af at starte forretningen op, så jeg have en ekstra indtægt hvis det gik galt. men jeg havde tænkt på at købe en momsfri VW caddy TDI med service/reparationsaftale til at starte stille og roligt op med.

Af hensyn til kørsel og reklame have jeg tænkt at lave nogen vistikort/annoconer som jeg f.eks vil sende ud til virksomheder og butikker hvor jeg f.eks vil skrive " alle former for kørsel inden for 1.5h x 1.2b x 2l meter samt max 1palle og 925kg lastevne kan tilbydes til f.eks 300kr i timen incl moms og 25% rabat til samarbejdspartner (mellem andre vognmand) ved mere end 3-5gang trucking af fremmede trailer kan os ske. gik det så rigtig godt have jeg tænkt på at skifte bilen ud med en f.eks VW transport i lang/mellemhøj udgave eller en VW crafter med mini sættevogn.

Her tænker jeg så os at de penge jeg vil tjene hen af vejen, kunne jeg ligge en 1/4 til siden som opsparing hvis jeg vil lave et APS selvskab med stor lastbil senere hen. men lyder det som nogen dårlig ide at lave sådan en opstart på den måde??? jeg skal snakket med forsikringsselskab idag omkring priser på forsikringer.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej berner22

Du skal passe meget på med at starte vognmandsfirma op idag, hvis du ikke har nogen aftaler med nye kunder som kan give dig en stor omsætning.

30-50 vognmandsfirmaer går konkurs hver måned i øjeblikket og dem der er tilbage har svært ved at tjene penge..

De store lastbilsfirmaer drukner i lastbiler der bare er smidt af, fordi ejerne opgiver..

Gem hellere dine penge og vent på bedre tider..

mvh

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:57

Den branche samt byggebranchen vil jeg tilråde dig at gå udenom, for tiden, det er de to hårdest ramte brancher, men som skrevet vent.

per

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 11. May 09
Skrevet kl. 12:39

okay jamen havde os tænkt på at vente lidt med at gør, for vidst ikke rigtig endnu om det var en god ide derfor jeg vil prøve og høre nogen af jer herinde...

men regner nok med sidst på året det vil ske, hvis det kan lad sig gør, nu har jeg gået med tanken i lang tid og de piner lidt at man ikke kan få lov at få igang.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:45

berner22

Det er stadig alt for tidlig, du skal helt hen sidst på året  2010, før der kan være bid..

Kunder kommer ikke af sig selv, så du kunne evt. prøve dig frem om behovet, inden du kaster dine penge i grams.

Besøg de virksomheder de kender, tag en sludder med dem og føl dig frem, om de overhovedet vil skifte vognmand, for det er mega svært at kapre kunder idag!

mvh

Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 23:02

hejsa Kenneth

JEg sidder som logistik coordinator i et meget stort internationalt firma og jeg har kun et enkelt råd til dig

Du skal ud og lave benhårdt forarbejde.

Vi vil have ramme aftaler på plads inden vi overhovedet kontakter dig. JEg vil forslår du inddeler eksempelvis  DK, Sverige,Norge og Tyskland op i zoner.

Hvor meget koster hver zone at køre til alt inklusiv.

Derudover skal det være sådan at når der ringes så sker der bare noget.

Når og hvis du kontakter store firmaer er det vigtigt du er forberedt og har priser med. helst inddelt i zoner.

Det giver størst samligningsgrundlag  og det er det der tæller, så kan visitkort osv vente.

Det vigtigste er priser. Vi får mange tilbud fra vognmænd. Dem der bare sender et visitkort er slet ikek interesante. Vi vil gerne se priser alt inklusiv. Så kan vi sammenligne lynhurtigt. Alt andet er tidskrævende og mange gange tager man så lige dem man kender..

Håber det kan give nogle input og ellers held og lykke

MVH

Claus 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Jeg vil sige som tidligere nævnt: det er et meget usikkert marked at bevæge sig ud på, med mindre du har et eller andet særlig at konkurrere med. Og hvis du ikke har nogle gode kontakter som kan give dig fast arbejde, ville jeg nok vente lidt med at starte op.

Men fordi jeg syntes det er en dårlig ide behøver det nødvendigvis ikke være det.

Det handler nogen gange om at knokle nok for sin sag, og lave benhård forarbejde inden man kaster sig ud i det. Få lavet nogle faste kontrakter hvor du sikrer dig en vis grund omsætning.

Lav et godt forarbejde, kæmp for din sag - så skal det nok kunne lade sig gøre !!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)