Hvad skal jeg sælge online? - Ideer til at vælge Produkter til din webshop
Jeg har ofte støt på Aminoer som spørger: ”Hvad skal jeg sælge”, så nu har jeg valgt at skrive dettte indlæg som beskriver mine erfaringer med at finde produkter.
Hvad du absolut ikke skal vælge at sælge
Enhver, der starter en webshop står over for spørgsmålet: Hvad skal jeg sælge? Og de fleste synes at lave to klassiske fejl i begyndelsen:
1. De forsøger at sælge alt, hvad de andre sælger - dvd'er, elektronik, børnetøj og lign. Det problem de støder på, er dog at markedet allerede er mættet med disse produkter og de rigtige, ægte engros leverandører typisk ikke arbejder med små mængder. At skabe nogen fortjeneste overhovedet, ville kræve at du købte ind i store mængder.
2. De forsøger at sælge det, de kender og elsker. Desværre, medmindre der er en betydelig efterspørgsel efter det som de kender og elsker, vil de stå med en masse produkter de kan forstå, men ikke kan sælge.
Sådan finder du super gode produkter til at sælge i din webshop?
Hvis dine ideer alle kommer fra et eller to steder, begrænser du dig selv. Udvid din tankegang ved eksempelvis at kigge på nogle af disse kilder til inspiration:
Aviser. Du kan få en idé om, hvad der er hot lige nu for forbrugerne ved blot at læse livsstil sektioner, erhvervslivs sektioner, eller se på reklamer, de store butikker reklamerer med.
Consumer Publikationer. Der er hundredvis af blade konstrueret omkring nicheprodukter, niche hobbyer og nichemarkeder. De er en fantastisk ressource til opbygningen af niche produkt linjer.
Indkøbscentre / fysiske butikker. Tal med sælgere inden for det område du har valgt ud og find ud af hvad der sælger. Du kan endda gå dine leverandører lidt på klingen og få fat i fabrikantens navn, hvorefter du ringer dem op og spørger hvem deres lokale forhandler er i dit område.
Trend-spotting websiter, såsom www.trendwatching.com, www.influxinsights.com, og www.trendhunter.com.
Leverandør kataloger. Der findes en del leverandør kataloger på nettet, som f.eks kan være hjemmesider eller lister med leverandører. Kig dem igennem for produkter og udvælg dig nogle nicher som du kunne forestille dig du kunne sælge.
Find en niche og gå i dybden med den. Et typisk eksempel på et produkt folk kunne finde på at sælge kunne være accesories. Men i stedet for blot at sælge accessories som alle andre gør, så gå ned i nichen accesories og find en niche inden for nichen. Det kunne f.eks ved at vælge kun at sælge et bestemt mærke, til en bestemt begivenhed/anledning, kun til piger/drenge under 18 år osv.
Det var mine ord for nu.
Mvh
Jean Clemmensen