Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DVD udlejning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg påtænker at åbne en dvd/blue ray/playstation udlejningsbutik ála Blockbuster.Jeg er godt klar over alkonkurrence fra nettet og bestilt film fra tv ....og selvfølgelig Blockbuster

Men er der  nogle der har kendskab til økonomien i sådan en butik? Hvor meget tjener man på film osv.?

Hører meget gerne fra folk i branchen hvor man evt. kan købe gamle/nye udlejningsfilms

på forhånd tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 18:03

Hejsa

Jeg gik også med en idé om at leje playstation spil ud, dog var det på nettet. Jeg var tvunget til at droppe det igen, da det økonomisk er en kæmpe udfordring. Jeg talte med flere indenfor branchen, hvorefter jeg fandt ud af at det ville koste flere millioner at komme igang.

Men det er helt sikkert en god idé hvis du har kapital til det.

Hilsen Peter Lose 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:37

Det kan være du snart slipper af med Blockbuster - Der går ret vedholdende rygter om at de er tæt på at gå konkurs.

Det kan så også være et tegn på at markedet måske ikke er det bedste for sådanne ydelser på nuværende tidspunkt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:07

Det er jo perfekt, så er der én mindre at kæmpe med Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

bornebutik:

jeg påtænker at åbne en dvd/blue ray/playstation udlejningsbutik ála Blockbuster.Jeg er godt klar over alkonkurrence fra nettet og bestilt film fra tv ....og selvfølgelig Blockbuster

Og så selvfølgelig LoveFilm og andre, som sender dvd'erne hjem til én.

Det, at BlockBuster er i så store økonomiske vanskeligheder, som de er, giver en ide om, hvor svært det er at tjene på almindelige, fysiske udlejningsbutikker, når folk dybest set hellere vil have en løsning, hvor de ikke behøver rejse sig fra sofaen.

På den anden side er de filmudlejningsbutikker, der er på nettet i DK, faktisk ikke vanvittigt gode, og LoveFilm har den ulempe, at man ikke kan få en film her og nu, så måske er der et marked for fysiske butikker et par år endnu - men nok heller ikke meget længere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

Så skal man jo også tage de tonsvis af tankstationer med der også lejer film ud :-). I Jylland har vi også en "discount" version af Blockbuster der hedder Knox, som lejer almindelige (ikke premiere) film ud til 15,- pr. stk.

Men spændende idé, men er nok meget vigtigt du finder en måde at differentiere dig på, hvis du skal lege med the big dogs. Dette kunne f.eks. være en døgn-åben udlejnings-automat, så åbningstider ikke var noget problem for kunden.

Held og lykke med idéen!

All the best

Kasper A

Fra herning
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:00

Hej..

Jeg tror du skal regne med en kæmpe investering.

Alle vil have et stort udvalg.

Lokaler til formålet.

Ansatte.

System som holder styr på det hele med udlån osv.

Tror os du skal regne med flere millioner.. Tror ikke rettigheder til film osv er helt billige..

Men held og lykke

Henrik Mathiesen

Mvh Henrik Mathiesen

HLM Group

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)