Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1. eller 3. person?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad syns i er smartest på en prof. hjemmeside...at man omtaler sig selv i 1. eller 3 person?

Jeg kan dit og dat.....eller Jesper kan dit og dat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Jeg syntes klart til virker best med 3. person for de fleste virksomheder (Større virksomheder ), men hvis du er kun dig selv i dit coatching firma skal du omtale dig selv i 1 prs. Hvis du på et tidspunkt begynder at arbejde sammen med flere, kan du ændre det til 3. prs.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:45

Jeg vil sige det sådan, at det kommer an på hvem du henvender dig til og hvordan du/virksomheden skal fremstå.

Er det dig selv som person, der skriver direkte til kunden? Eller er det virksomheden?
Hvis det er dig, så er det "Jeg kan dit og dat". Men hvis det er virksomheden som sælger dine ydelser, så er det "Jesper kan dit og dat".

Med den sidste "Jesper kan dit og dat", så fremstår du som en vare eller en ydelse som virksomheden tilbyder kunden.
På den anden "Jeg kan dit og dat", så er det dig selv som tilbyder dine ydelser og derved fremstår det mere personligt og direkte.

Jeg syntes personligt bedst om (hvis man kan kalde det det) når f.eks. selvstændige konsulenter m.m. skriver personligt. Det er jo personen og dennes ydelse som er jeg eventuelt skal bruge. Hvis det bliver skrevet som "Jesper kan dit og dat", så vil jeg nok i første omgang tænke det som at så er der nok også en "Hans kan også dit og dat" og "Claus kan også i Jesper og Hans' fravær".

Så hvis du vil holde det på et personligt og direkte niveau, så syntes jeg det virker bedst hvis du holder det i 1.person - fuldstændig som hvis du stod og talte med din kunde face to face.

/Jesper

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 21:00

En vigtig ting at tænke på i den forbindelse er troværdighed.

Hvis man prøver at få sit firma til at se større ud end det er og det senere "opdages" at man kun er sig selv, så forringer det troværdigheden.

Hvis du har et firmanavn kan du jo også benytte dette, i stedet for at nævne dig selv hele tiden. Husk også, at en selvstændig i et énmandsfirma jo sagtens kan være lige så dygtig eller dygtigere end folk i firmaer med flere ansatte!

Mit råd er klart: Skriv det som det er - hvis du er dig selv, så lad det skinne igennem. Og skriv under alle omstændigheder ikke vi om dig selv :-)

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)