Jo, det gør jeg så også, men kender det bare som PH - doh...! PH-lamper.... |
Nu, der har været så mange indlæg, som anbefaler gavekort, synes jeg lige, jeg er nødt til at gøre opmærksom på, at skattefriheden ved en værdi under 700 kr. (ikke 500 - beløbet er forhøjet) IKKE gælder netop gavekort.
Det står i ligningsvejledningen:
A.B.1.9.21 Gaver - jul/nytår
Version: Ligningsvejledningen; Almindelig del 2009-1 (Gældende fra den 15. januar 2009)
Gaver fra arbejdsgiveren behandles som almindelig personlig indkomst. Årlige gaver i form af naturalier i anledning af jul eller nytår beskattes efter praksis normalt kun, hvis markedsværdien Gaver i anledning af ansattes jubilæum eller arbejdsophør eller arbejdsgiverens jubilæum anses som almindelig indkomst, men behandles i visse tilfælde på en særlig lempelig måde, jf. LL § 7 U. Se A.B.1.4. Praksis for beskatning af såkaldte lejlighedsgaver, finder efter omstændighederne også anvendelse på tilsvarende gaver fra arbejdsgiveren. Se i øvrigt A.B.7.3.1 og skatteministerens besvarelse i TfS 1995, 176 om beskatning af lejlighedsgaver. Værdiansættelsen af gaverne sker efter LL § 16, stk. 3.fra og med indkomståret 2008
overstiger
700
kr. Kontanter og gavekort beskattes fuldt ud.