Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange lortegaver? Giv dit bud !!

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mathiesen:

Simona - Uniquebook:
Jeg googlede Piet Hein og nej... Det er ikke noget for mig. Det er der ikke noget nyt og spændende i. Men måske vil det gøre andre glade, hvem ved. Smile

Ja hver sin smag, men er overrasket over du ikke kender til mærket! Det forhandles i alle isenkræmmere kæder. Nå never mind :P

Jo, det gør jeg så også, men kender det bare som PH - doh...! PH-lamper....

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:42

Nu, der har været så mange indlæg, som anbefaler gavekort, synes jeg lige, jeg er nødt til at gøre opmærksom på, at skattefriheden ved en værdi under 700 kr. (ikke 500 - beløbet er forhøjet) IKKE gælder netop gavekort.

Det står i ligningsvejledningen:

A.B.1.9.21 Gaver - jul/nytår
Version: Ligningsvejledningen; Almindelig del 2009-1 (Gældende fra den 15. januar 2009)

Gaver fra arbejdsgiveren behandles som almindelig personlig indkomst.

Årlige gaver i form af naturalier i anledning af jul eller nytår beskattes efter praksis normalt kun, hvis markedsværdien Ny tekst startfra og med indkomståret 2008 Ny tekst slutoverstiger Ny tekst start700Ny tekst slutkr. Kontanter og gavekort beskattes fuldt ud.

Gaver i anledning af ansattes jubilæum eller arbejdsophør eller arbejdsgiverens jubilæum anses som almindelig indkomst, men behandles i visse tilfælde på en særlig lempelig måde, jf. LL § 7 U. Se A.B.1.4.

Praksis for beskatning af såkaldte lejlighedsgaver, finder efter omstændighederne også anvendelse på tilsvarende gaver fra arbejdsgiveren. Se i øvrigt A.B.7.3.1 og skatteministerens besvarelse i TfS 1995, 176 om beskatning af lejlighedsgaver.

Værdiansættelsen af gaverne sker efter LL § 16, stk. 3.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:44
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:28

Simona - Uniquebook:

Lars Mathiesen:

Simona - Uniquebook:
Jeg googlede Piet Hein og nej... Det er ikke noget for mig. Det er der ikke noget nyt og spændende i. Men måske vil det gøre andre glade, hvem ved. Smile

Ja hver sin smag, men er overrasket over du ikke kender til mærket! Det forhandles i alle isenkræmmere kæder. Nå never mind :P

Jo, det gør jeg så også, men kender det bare som PH - doh...! PH-lamper....

PH (as in, eksempelvis lamperne) er ikke Peit Hein, men Poul Henningsen. 
Med de to, er vi ude i de helt store, danske designklassikere. Jeg er lige så overrasket, som Lars over, at du ikke (gen)kender dem. 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:32

Lone S. Hansen:

PH (as in, eksempelvis lamperne) er ikke Peit Hein, men Poul Henningsen. 
Med de to, er vi ude i de helt store, danske designklassikere. Jeg er lige så overrasket, som Lars over, at du ikke (gen)kender dem. 

Ja, der kan man bare se - Poul H. kender jeg så godt. Medmindre der er to Piet Hein'er, så kender jeg kun den ene. Wink Men nu har jeg også været mere inde i forfatterverdenen end designverdenen og jeg er mere til hyggelige, varme og rustikke ting end koldt blankt stål. Så derfor... Nævn fx. en forfatter og jeg kender vedkommende. Jeg vinder Trivial Pursuit på det hver gang.

Nu spurgte jeg min mand i går omkring det her og da han var i lære fik de en jul bogen Svikmøllen. Den havde kostet NOTHING for mester, men den faldt i god jord hos alle og der blev snakket om den i måneder efter. Folk havde haft en sjov oplevelse ved denne bog og der blev også diskuteret nogle holdninger. Han har den stadig og har læst den flere gange og her taler vi om en mand, der sjældent åbner en bog.

Så mit bud på en god gave er en oplevelse fx. 1 stk. Svikmøllen (eller lokumsbogen ELLER en PIET HEIN BOG Cool), en stor boks chokolade (ikke designer chokolade, så der kun er 5 stk. i pakken, tak!) og en pose 1 kg. haribo slik. Så er julen reddet for hele familien og der er ikke noget der arkiveres lodret eller i et skab.

Designerting er for nogle et must og for andre har de ingen betydning. Her hører jeg til den sidste gruppe og det er jo ikke nemt at ramme alle folks interesser. Jeg fik fx. et trip trap skærebræt engang. Der fulgte brugsanvisning med Indifferent hvor jeg skulle mætte brættet med en flaske madolie, så brættet ikke tog imod snavs og væsker. Så i 2 dage penslede jeg brættet med madolie... Tongue Tied Jeg bruger stadig mit gamle træbræt, der er dobbelt så stort og halvt så tungt. Trip trap brættet vejer meget og jeg skal bruge to hænder for at bære det fra skabet til køkkenbordet. Sådan kan det gå. Men det så godt ud, da jeg åbnede pakken. Smile

Så er det tilbage til arbejdet, ha' en god dag!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:52

Sjov tråd, det er godt nok nogle rigtig møj gaver imellem og ikke mindst en vigtig pointe... nemlig at folk er forskellige!! og det der er en fed gave til en, er noget skrammel for en anden..

mine tanker om god gaver har altid været:

1. Gør noget ud af det.. eller lad være, der er intet værre end tankeløst indkøbte gaver.

2. Køb kvalitet, hellere 1 god flaske vin, end 3 middelmådige.

3. Kan det spises, er det nemt at slippe af med Smile

4. Hellere en personlig gave til 200 kr. end en standard gave til 500 kr.

5. Frit valg, ala gavekortet.dk eller andre gavekort, hvis folk derimod vælger gaven for mig, så skal de tænke sig om.!!

og ja folk husker skod gaverne forevigt!! de midelmådige glemmes hurtigt, men det skal være rigtigt godt før det huskes...

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:13
På min arbejdsplads fik vi en mellemstor Le Cruset gryde, ingredienser til risengrød og risalamande (grødris, mandler og kirsebærsauce i glas), grydeske og en opskriftsbog med nogle af medarbejdernes opskrifter.

Kanon gave! Og jeg er ikke kok nej - men togfører :-)
Side 5 ud af 5 (47 indlæg)