Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop vurdering analyse m.m

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Noget gik galt da jeg lagde banner på min første profil, så prøver lige igen

Vi har en hjemmeside med salg af udstyr til kæledyr. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger og vurderinger om den...

- Ville du være tryg ved at handle der?

- Evt. forslag til forbedringer

- Er den brugervenlig, nemt og overskueligt?

- Vi har lidt problemer med opsætning af efterkrav, men kommer senere, men virker checkout fint efter din mening?

Vi bruger google adwords, tilmelding til søgemaskine med en masse ord, diverse linkshjemmesider til dyr, annonce med billeder i hunde og kattesectionen på dba, samt vi deltager en smule i debatter på hunde og kattesider med links til shoppen. Er der nogle der ellers har gode forslag til annoncering?

Vi kunne godt bruge noget analyseværktøj til hjemmesiden, så vi kan se hvilke annoncer der giver pote og hvor folk kommer fra. Nogen forslag til noget billigt eller gratis?

På forhånd tak. Håber nogen vil komme med forslag og meninger.

MVH

Kristian

www.wondersoftheworld.dk
www.petdreams.dk

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:14
Hej Kristian

Velkommen til Amino.

Ville du være tryg ved at handle der?

Ærlig talt nej, ikke med mindre jeg kendte dig. For det første ser shoppen udtil at være halvfærdig. Hvorfor er der en sprogboks, og en valuta boks når der ikke er nogle sprog og valutaer?

Der kan ikke handles med dankort, hvilket altid gør jeg bliver lidt mistænksom omkring det nu også er et seriøst firma eller bare et lille hobby firma der sender varen når de lige får tid.

Derudover prøvede jeg at komme til kassen, men det mislykkedes mig, først da jeg blev stædig fandt jeg det lille text link i toppen af siden hvor der står indkøbskurv.
Jeg tænkte ENDELIG, og så får jeg bare smidt en opret bruger formular i hovedet. Jeg ønsker ikke at oprette en helt bruger for jeg kan købe en enkelt gang.

Nå jeg fik så oprettet en bruger og kom videre. Hov nu ser jeg faktisk man kan bruge dankort, hvorfor "skjuler" i dette? - Nu har jeg så ikke turde gå videre for at se hvordan resten ser ud, for ikke at komme til at ligge falske ordrer hos jer.

Derudover mangler siden en seriøs opstramning på brugervenlighed og overskuelighed, meget står helt hulter til bulter, og er man ikke stædig finder man nok en ny side at handle på.

Overstående er slet ikke for at tage modet fra jer, men min ærlige mening, og en hård kritik som jeg håber i vil tage til jer og prøve at rette op på det værste.

Husk på jeres målgruppe nok ikke er dem der færdes aller mest på nettet, og skal derfor hjælpes rigtig meget igennem.

En helt anden mulighed var at kontakte et webbureau der kunne give en hjælende hånd med shoppen, jeg kan se i bygger det på en oscommerce. Nu laver jeg lidt skamløs reklame og tilbyder dig at du kan smide en besked her på amino til mig, så vil jeg gerne prøve give jer et godt tilbud på at få ændret shoppen. Kan også vise en del referencer frem hvor du kan se en oscommerce der er lavet helt om.

Held og lykke med shoppen, og lad nu ikke dette tage modet fra jer.

EDIT: så nu dankortet på forsiden :)

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:59
Hej Martin.

Jeg har lige sendt dig en mail. Tak for kritikken, og for din ærlige mening. Tager meget gerne imod yderligere kritik.

MVH

Kristian

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:39
>>Der kan ikke handles med dankort, hvilket altid
gør jeg bliver lidt mistænksom omkring det nu også er et seriøst firma
eller bare et lille hobby firma der sender varen når de lige får tid.

Mistænksom bliver jeg nu ikke.
Dankort eller ej - jeg handler af og til hos små hobbyfirmaer, der altså også kan være seriøse.
Men jeg er da selv noget mere forsigtig, når en webshop virker mindre proffesionel :-)

Jeg har lige et par kommentarer til din shopløsning, der når man ser bort fra de rettelser som Martin nævnte (som jeg i øvrigt er enige i), efter min mening ser fin ud:

1) Dit banner der kører hen over sidens midte, kan ikke ses i browseren Firefox.
2) Jeg synes der mangler gennemsigtighed i forhold til jeres forretningsbetingelser, fx skal det klart fremgå, at man har 14 dages returet på købte varer :-)

Og forresten - også velkommen herfra

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:54
Jeg vil da også gerne give dig en lille svada med på vejen...

Forsiden først.

Hvor fylder dit topbanner kun ca halvdelen? Udnyt pladsen (og gør siden flottere) ved at lave noget som dækker hele sendefladen.

"Husk gratis fragt ved køb over..." super initiativ, men det hedder
ikke HUSK. At huske folk på noget skal gøres hvis de kan have glemt
det. F.eks. under Check Out hvor du kan lave en remainder hvis folk har
købt for under 1000,-
På forsiden fortæller du det for første gang, f.eks. med Bemærk, Vi tilbyder, eller lignende (brug heller ikke OBS:)

Prøv nu at åbne din side i Firefox. Du vil nu se et stort tomt felt
MIDT på din forside. Ganske langsomt vil en ca 1 x 1 cm firkant komme
svævende for til sidst at forsvinde i den anden side end den kom ind.
Jeg
sad i længere tid og undrede mig. Lidt tid efter kom den igen og
forsvandt på sammen måde uden at have bidraget med noget... Hvis man så
åbner siden i MS IE så ser man din animation, men prøv at klikke på
den; den åbner blot samme side igen... hvorfor linker den ikke direkte
til de produkter den reklamerer for?

Nedenunder står der "OBS: Vi tager imod..." OBS er forkortelse for
Oplysninger til Borgerne om Samfundet og er et hyggeligt lille program
som sendes på DR fra tid til anden. Jeg ved OBS er brugt mange steder,
men alligevel, jeg grinder indvendig når jeg ser det. Korrekt sætning:
"Bemærk: Vi modtager..." eller blot "Vi modtager...".

Hvor iøvrigt den lyserøde farve? Jeg synes den er sådan lidt for
sexlejetøjs-agtig. Eller i hvert fald som "almindelig" shop ikke et
sted som tillaler mænd.

Hvis jeg nu om et par dage ville ind og købe noget hos dig, så husker
jeg ikke rigtigt din side og prøver mig sikkert frem. Derfor 1)
søgemaskineoptimering og 2) jeg havner måske på petdream.dk (uden S).
Køb for Guds skyld de nært beslægtede navne...

Boksen med informationer ville jeg gerne møde meget tidligere. Som
kunde vil jeg nemlig vide hvem jeg handler med! Få gjort tydeligt
opmærksom på, hvor hurtigt i afsender, priserne herfor, at i bruger
fragtmand eller PostDK, at folk selvfølgelig har 14 dages returret osv.
Gem det ikke væk under en kryptiske titel Anvendelse (af hvad?) men del
de op i Levering, Betaling og Forretningsbetingelser.

Overvej desuden "kontrakt" under Anvendelse. Jeg nåede ikke ned over de
første 5 linier før jeg havde en fornemmelse af, at jeg burde have en
advokat som bisidder i forbindelse med handlen. Hvor har I da opstøvet
en advokat som kan skrive så kringlet?

Der rodes i øvrigt rundt i begræberne Mangler og Defekt.
Prøv at genlæse teksten under Bestilling. Hvem, hvad og hvorfor? og forventer i at Fru. Hansen vil forstå det?

Og ja så som Martin nævner: siden virker generelt halvfærdig.

Hvorfor så lidt flot grafik, hvorfor så firkantet design, hvor Valuta, Sprog og Anmeldelser når det ikke udnyttes?

Grafikknapperne med Køb, Næste og Login er flotte nok, men passer ikke ind.

De links i har, hvorfor har i dem? Er de for mig som kunde relevante?

FÆRDIG!

Listen blev nok lidt Ad Hoc efterhånden som noget faldt mig i øjnene, men håber det giver mening trods alt.

Held og lykke med shoppen, håber heller ikke at min (lille) kommentar tager modet fra jer.

OBS: Velkommen på Amino.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:21
Hej Kristian

Jeg har lige taget et hurtigt kig. Jeg valgte at se produkterne til heste, da det er sådanne produkter jeg selv har købt flest af (tør slet ikke tænke på hvor mange penge jeg har brugt på det de sidste 20 år ).

Nå, men jeg synes jeres produktnavne lyder lidt mærkelige: Der er ingen som kalder et dækken for et cover dækken; derimod er der noget, som hedder vinterdækken, og sommerdækken. Og hestestøvler har jeg godt nok heller aldrig hørt om. Derimod er det gamascher I sælger.

Sådanne ting, virker ikke proffessionelt efter min mening, så det vil være fint, hvis I ændre det til de betegnelser, der bruges i hesteverdenen.

Mvh. Lone

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 19:28
Dato: 8/2/2006 6:53:45 PM Forfatter: Nicolai Lønne
Nedenunder står der ''OBS: Vi tager imod...'' OBS er forkortelse for Oplysninger til Borgerne om Samfundet og er et hyggeligt lille program som sendes på DR fra tid til anden. Jeg ved OBS er brugt mange steder, men alligevel, jeg grinder indvendig når jeg ser det.

Ja, fx i Retskrivningsordbogen: obs. (fork. for observer!)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:03
Dato: 8/2/2006 7:28:17 PM
Forfatter: Henrik Morell
Ja, fx i Retskrivningsordbogen: obs. (fork. for observer!)

Skal du kalde min gamle dansklærer for løgner?

Hvis ja: Øv . Tror jeg beder om skolepengene tilbage...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:36
Mange tak for hjælpen til alle herinde og tak for velkomsten. Godt med noget ærligt og brugbart kritik. Jeg har ændret en smule på det, og vil tilføje flere ting senere og få nogle bokse væk m.m

Tak for hjælpen med hesteudstyret også. Vi sælger mest til hund og kat. Salg af hesteudstyr er en ny lille nieche, så vi har ikke den store erfaring med de rette udtryk.

Jeg tager selvfølgelig gerne stadig imod kritik. Ikke noget med at tabe modet her :) Kritik er den eneste vej fremad. Vi har heldigvis meget at lære endnu. Petdreams er nu heller ikke vores hovedindtægt, så det står og falder ikke med den side, men det er selvfølgelig noget vi vil bygge videre på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)