Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er din PC langsom?

Side 2 ud af 16 (155 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Steenbeck:

Jeg har netop dowloadet det og lader den køre computeren igennem. Ellers kan jeg også helt klar anbefale 'CC Cleaner' som jeg læste om i PC World for noget tid siden - det for også ryddet op i computeren. Første gang jeg kørte det igennem gav programmet mig 1,2 gb mere i plads.

http://www.ccleaner.com/

 

Takker for linket har hentet den og leger pt godt og grundigt med funktionerne,

den fandt iøvrigt omkring 2.500 fejl efter thorborgs havde fjernet dem den troede der var alene i registry.

og så er der jo alle de andre rare ting den er i gang med efterfølgende - en sand fornøjelse og så til 0 kr.

den gav mig iøvrigt 2.7 GB fri plads.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for din tilbagemelding.
Jeg er sikker på, at I nok skal få det optimeret. Smile

Det er nok rigtigt, at de fleste af disse "cleaner" programmer ikke kan udøve mirakler på computere, som i forvejen er holdt godt optimeret.
Men jeg har også set eksempler på at pc-arbejdspladser blevet næsten som genfødt, når et "cleaner" program har fjernet flere tusinde midlertidige internetfiler, slettet tmp-filer i store mængder og fjernet alle "korupte links" (genveje der peger ud i det blå) i registreringsdatabasen.

Jeg er spændt på, om programmet kan gøre det bedre end mit hidtidigt foretrukne program til oprydning/optimering.

Kan man komme på betatester holdet til programmet? Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

nielco:

Hej Martin,

Tak for din tilbagemelding.
Jeg er sikker på, at I nok skal få det optimeret. Smile

Det er nok rigtigt, at de fleste af disse "cleaner" programmer ikke kan udøve mirakler på computere, som i forvejen er holdt godt optimeret.
Men jeg har også set eksempler på at pc-arbejdspladser blevet næsten som genfødt, når et "cleaner" program har fjernet flere tusinde midlertidige internetfiler, slettet tmp-filer i store mængder og fjernet alle "korupte links" (genveje der peger ud i det blå) i registreringsdatabasen.

Jeg er spændt på, om programmet kan gøre det bedre end mit hidtidigt foretrukne program til oprydning/optimering.

Kan man komme på betatester holdet til programmet? Wink

Har man en nyere vedligeholdt computer, så skal man ikke bruge vores program, det var det jeg skrev i starten. Har man en helt ren lejlighed, så vil det jo også være dumt at sætte ISS igang, det vil være dyrt og dumt. Men har man en lidt ældre computer, som man ikke har ryddet op i længe, så kan det fint betale sig.
Vi tester alt internt og det er det, så vi bruger ikke folk ude fra, men tak for tilbuddet.

Dbh Martin

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

 

Har man en nyere vedligeholdt computer, så skal man ikke bruge vores program, det var det jeg skrev i starten. Har man en helt ren lejlighed, så vil det jo også være dumt at sætte ISS igang, det vil være dyrt og dumt. Men har man en lidt ældre computer, som man ikke har ryddet op i længe, så kan det fint betale sig.
Vi tester alt internt og det er det, så vi bruger ikke folk ude fra, men tak for tilbuddet.

Dbh Martin

Hey Martin,

Altid interessant hvad du finder på. Dog er jeg sgu' halvskuffet denne her gang. En registry-cleaner!? Drop det. Der findes 1.700 af den slags og den ultimativt bedste at bruge er CC-cleaner så hvis du ikke kan gøre det bedre end dem, så hold nallerne fra det. Dit bedste råd (og mit) ville være at bruge dem, men fair nok, du har nok postet noget mønt efter nogle udviklere. Er det bedre end CC-cleaner? Det er mit spørgsmål.

Når du nu skriver som ovenstående, så er det også helt okay. Hvad er en gammel computer? I mine øjne er det en normalt "outdatet" computer, og det er der sikkert en hulens masse folk som sidder og bruger, men mit råd til dem er at:

Undersøg om din computer kan få puttet flere RAM i sig; de koster ikke ret meget, og giver virkelig "fart" i gamle computere (billig opdatering som får computeren til at holde ½-1 år ekstra). Backup sine dokumenter og iøvrigt have al software klar (Windows, Office osv.)  som blev installeret og som man siden hen har installeret (lav et worddokument med hyperlinks til hvor du downloader) på sin computer. Når det er klaret (sæt gerne et par timer af), så er det igang med en formattering af harddisken (dobbelt-tjek lige at du har fået alt med i din backup, billeder, vigtige dokumenter, netbank-nøgle osv. osv. osv.), og reinstallering af HDD. Hvis man ikke er superskarp udi formattering osv. så drop den part og gå ned i din PC-biks og bed dem om det. Det skal ikke koste dig mere end 2-300 kr. og det gør de på 15 min. alt efter HVOR gammel din computer er! hehe. Jeg vil dog tro at de fleste kan alliere sig med sønnike, eller onkel Jørgen. Installation af Windows og Office kan ALLE finde ud af, ellers igen allier dig med en der har bare en smule forstand på det, hvilket hele den nye generation har :-)

Tip: Backup kan nu laves på diverse internetsider gratis hvis man er TDC-kunde, der har man 1GB og kan købe 10GB for 10 kr. om måneden (godt givet ud da det rækker til alle dokumenter og de fleste billeder).

Hvad får jeg ud af det. Alt det gøgl som computeren har samlet i sig i 5 år bliver nu slettet. Windows har oplagret en masse som du ikke har brug for længere men trækker alligevel både RAM og effekt ud af computeren. Men generelt vil du sidde med en ligeså hurtig (eller hurtigere hvis du har investeret et par hundrede på RAM) computer som da du købte den.

Er det besværligt? Ja, men derfor skal man alliere sig med en der kan finde ud af det. Hvis vi regner ud at du kommer til at bruge 4 timer på det ialt, så vil den tid over en uges tid allerede være tjent op, og din effektivitet vil være langt større foran skærmen :-)

 

Nu ville jeg ikke smadre din tråd Martin, jeg synes bare der er 100 andre ting som burde være mere interessant medmindre du virkelig sidder med det bedste af det bedste, jeg kan bare ikke se det af det jeg har kørt... Jeg blev faktisk lidt skuffet. Derfor kommer mit råd med i din tråd :-)

 

Fra Söderhamn (Sverige)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej, hvis i har kørt de her cleaner programmer og PC'en stadig er langsom, så er i velkommen til og kontakt os, så vil vi godt gi det et forsøg.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

den mest effektive metode at starte en computer op på er at ignorere alle de programmer som rigtig gerne vil starte op, men som ikke en nødvendige.

I vista:

tryk "start", i search skriv MSconfig

vælg fanen "startup"

Herunder kan man vælge hvilke programmer skal starte op, de mest nødvendige er microsoft relaterede og nvidia eller ATI, muligvis også noget med audio, men du kan jeg prøve dig frem, der er ingen grund til at starte audio program op hvis lyden ellers virker fint.

Og så ellers hold din desktop ren og kør clean program fra MS under system tools.

Hvor meget forskel reg cleaner gør efter dette ved jeg ikke :) men jeg kan kun sige at det bør give en forbedring, små som stor.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

min comp er 38 sekunder om en opstart og har ikke været formateret i 1 år hvertfald.

Ironisk nok er slow-PCfighter sat til at starte op ved hver genstart, det er nemt at slå fra i selve programmet, men kan ikke gøres under MSconfig.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Er der nogen der har testet imod CC-cleaner?

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også lige set på programmet og testet det i forskellige version af Windows i en virtuel maskine.  Dette er vel en BETA udgave?

Programmet retter de fleste basale reg fejl. Normalt vil jeg dog anbefale en ny windows installation! Evt. brug et program til at lave et image af din computer når du har en Jomfru installation. Så køre din PC altid perfekt!

Men jeg må sige et yderst godt produkt til en yderst fair pris! Den får 3½ ud af 5 stjerner hos mig Yes

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Er din PC langsom?

Så køb en Mac Big Smile

Side 2 ud af 16 (155 indlæg)