Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken form for virksomhed skal vi vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino!:D

En ven og jeg har tænkt os at lave en virksomhed hvor vi både skover træ i skoven og sælger det som brænde. vi vil også indkøbe træ og save og kløve det, og på den måde opnå en fortjeneste.

Jeg er 18 år og min ven er næsten 18, vi har god erfaring med at sælge brænde, vi har lavet pejsebrænde i 6 år, til at starte med brugte vi håndsav, og nu er vi så blevet mere effiktiviseret, vi har nu en Skov vogn til rådighed, og har flere motorsave, og en kløver. Hen ad vejen har vi fået opbygget en god kundekreds, som er tilfredse med vores produkt, og derfor vender tilbage år efter år.

siden vi startede med dette, har vi gået og drømt om at starte op som en rigtig virksomhed, og det mener vi så er tiden nu . Det skal siges vi begge går på HTX på første år.

Vi er i tvivl om hvilken form for virksomhed vi skal benytte os af.

Håber i vil hjælpe os.

Hvis i har andre gode ideer eller hvad som helst så bare kom med det(Kritik modtages gerne)

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:22

I jeres tilfælde kommer i vel til at bære en minimal økonomisk risiko, hvorfor et I/S nok er det nemmeste for jer.

Ulempen er at i begge hæfter personligt og solidarisk overfor jeres kreditorer (ikke at jeg kan se at der skulle være mange af dem)

Hvordan fungerer det hvis jeg vil hyre jer til at fylde mit udhus op med brænde til min brændeovn? - Skal jeg så selv have en skov, eller har I faste aftaler om hvor i kan skove træet?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:54

Ja var også et I/S som vi havde i tankerne,

Det kommer til at foregår/foregår sådan at det eneste du skal tænke på er at stable træet i dit brænde skur, vi kommer og levere træet den mængde du har efterspurgt, og hvis det er nødvendigt kan man også leje os til at stable brændet.  så man skal ikke selv have en skov, vi tilbyder også at skove save og kløve træet hvis det ville være bedre for kunden. det er meget åbent.

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)