Jeg har sendt penge til Malaysia i maj måned for varer købt i Malaysia. Varerne er dags dato endnu ikke modtaget, da de er sendt med skib. Hvornår skal jeg angive momsen af dette varekøb til SKAT? April eller juli kvartal? Kender vel egentlig først det nøjagtige beløb når varerne modtages? Skal man som momsregistreret egentlig betale momsen, når varerne en gang kommer her i august måned? |
momsangivelse ved køb i udland
Jeg skal jo snart indberette tallene til SKAT ;-) I forbindelse med pengeoverførslen er der også ekspeditionsgebyr på kr. 100,-. Skal det bogføres særskilt? |
Nu er jeg ikke selv spansk indendørs mester i det der, men har handlet med forskellige lande. Som momsregisteret skal du som udgangspunkt ikke betale moms fra andre lande sålænge du kan angive et momsnummer. (DKxxxxxcvrnr) Slå mig ned men hæng mig ikke op i det, hvis det ikke er rigtigt.. Eller som tyskerne siger "Diese Angaben sind ohne gewähr..." Mvh |
Dvs. momsen skal indberettes nu, fordi fakturaen er jo lavet. Jeg har bare ikke modtaget den endnu. Hvad med toldgebyret? Det må så først skulle bogføres, når man modtager varerne. Jeg får jo først en faktura på toldgebyret til den tid. |
Hej! Ja...først når varerne bliver indfortoldet i dk. Hilsen Peter |
Det var så heller ikke rigtigt. Jeg har lige fået en opkrævning fra SKAT om at betale moms af mine varer fra Malaysia, selvom jeg har angivet et CVR-nr. Så det er kun indenfor EU, at der ikke skal betales moms. |
OK! Nu har jeg så modtaget varerne. Og jeg har indberettet momsen under "Moms af varekøb mv. i udlandet" samt under "Købsmoms (indgående moms)". Nu har SKAT så foruden told også sendt mig en regning på momsen. Hvordan skal denne moms så indberettes? Kun under "Købsmoms (indgående moms)"? Så vidt jeg kan se skal jeg nu indberette den samme moms en tredie gang. Er det virkelig rigtigt? |
Hej Elund. Er det ikke kun et kontoudtog fra SKAT du har fået, hvoraf importmomsen fremgår, samt at der står på kontoudtoget, at importmomsen ikke skal indbetales? Altså kun evt. told, den skal indbetales? Hilsen Peter |
Nej, det er en "meddelelse" fra Post Danmark, som angiver det beløb, jeg skal betale for at få varerne udleveret. Der er et beløb for både moms (afgiftskode 2900) og told (afgiftskode 1103), og det samlede beløb skal afregnes med T&S. Slipper man for at betale momsen hvis man afregner månedsvis med SKAT? Jeg har nemlig ikke valgt månedsafregning med SKAT for at spare på omkostningerne. Det skal jeg vist have lavet om, for det ser ud til at være en rigtig besværlig måde at spare nogle håndører på. |