Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Lave en kæmpe virksomhed, hvor alle de arbejdsløse bliver ansat

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

JEG synes det er en fænomenal idé, og kan se enormt meget potentiale i den, og jeg synes egentlig den indeholde mange liberale og innovative elementer.

Det er jo netop i krisetider som disse hvor innovatørerne igennem historien har blomstret. Udførte man et sådant eksperiment i en tid som denne, ville man kunne få ihærdige og velkvalificerede arbejdstagere for en slik. Medieomtalen ville med garanti være millioner værd i reklame og på den måde brander firmaet sig selv fra start af, som et kreativt, kvalificeret og ikke mindst velgørende foretagende. Jeg tror ikke at de mere eller mindre pessimistiske forudanelser mht. at arbejdstagerne ville blive dovne og uvirksomme, holder stik. Kunne i hvert fald nemt forestille mig, at en arbejdsløs ville være dybt taknemmelig for at komme igang igen og dermed yde en ekstra indsats og endog være yderligere motiveret eftersom lønnen afgøres af indsatsen. Desuden ville der være en stærk følelse af selvjustits i foretagendet, da dovenskab og inkompetence må betragtes som ildeset, hvis det direkte påvirker kollegaernes lønudbetaling.

Når det så er sagt, så tror jeg som andre, at det vil være en stor mundfuld at gå igang med, set fra en organisationsmæssig synsvinkel. Men stadigvæk en sjov idé.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)