Fashion-Seller: |
Hej Christian!
Har selv tænkt tanken flere gange under mine løbeture, men det er vist en af de idéer, som mere er sjov hjernegymnastik, end et gennemførbart projekt.
Jeg kan se flere grunde hertil:
1) Som alle andre virksomheder skal denne forretning jo også konkurrere på pris. Etablerede virksomheder har som regel brugt år på at tune deres forretninger, så enhver pris kan holdes så lav som muligt. Denne forretning skal nok fra dag ét kunne konkurrere på pris, hvilket bliver meget svært.
2) Selvom der ansættes chefer og direktører så mangler den vigtigste styringsforudsætning stadig: Vision og kultur. Det tager normal år at opbygge intern branding, rutiner, visioner mv. Medarbejderne i vores nye virksomhed vil derfor, på trods at chefer, løbe hver deres retning i mange år.
3) Hvorfor skal kunder købe varer/ydelser af en sådan virksomhed, hvis det ikke skal være af filantropiske årsager. Jeg vil selv være meget skeptisk hvis jeg skulle købe varer/ydelser af en virksomhed, hvis kompentencer matematisk set er i den lave ende.
4) Arbejdsløse får normalt understøttelse. Vores selskab skal derfor generere løn fra den dag det starter, ellers er arbejdsressourcerne ikke tilstede. Og hvordan skal man inden for lovens rammer starte en sådan forretning, når ingen arbejdsløse må yde noget, så længe de er på understøttelse.
Som sagt synes jeg dog stadig, at det er super hjernegymnastik.
Dbh,
Aleksander