Jeg har i tankerne at starte en webshop, som skal sælge tøj til det mandlige køn i aldere 16-40 år.
Som så mange andre er du også faldet over ideen om at starte en webshop med tøj.
Fedt at der er ideer der bobler rundt inden i dig, men har du stillet dig selvfølgende?
- Hvilken slags tøj skal dt være (dyrt, billigt, ekslusivt)
- Din målguppe er meget bred, det er nemmere at please en der hedder 15-30, kræver færre mærker (i nogle tilfælde)
- Internettet er ved at drukne i webshops med tøj, hvorfor skulle kunderne vælge din frem for alle de tusindvis andre shops?'
- Er din ide unik nok?
- Har du nogen baggrund for at sælge det? Har du et netværk som kan hjælpe dig?
- Har du lavet et budget? Har du kapital til at starte en shop op? Der skal flere hundrede tusinde i et varelager før du kommer nogen vegne.
- Holder min ide vandtæt? Lav en forretningsplan inden du kontakter alle leverandørerne, så vil leverandørerne helt sikkert tage dig mere seriøst.
- Gennemsøg internettet og find alle dine konkurenter og skriv dem ned. Detter kan hurtigt sætte tingene i perspektiv.
- Har du tiden og energien til at drive en shop? Så du ikke giver op efter et ½ år?
- Kan min forretning blive rentabelt, når alle udgifterne er trukket fra. (gennemsnitlig avance er på ca 50%, ca. 50 kr fragt pr kasse, + div, variable/faste omkostninger)
- Hvorfor vil du starte en webshop med tøj?
Lad ikke dette skræmme dig helt, hvor der en vilje er der også en vej. Bare klø på.
Håber det har sat tankerne lidt i gang hos dig, det er ikke bare at kontakte en leverandør fra den ene dag til den anden og så være igang. Det kræver planlægning. Indkøb foregår næsten altid ½ år i forvejen, med mindre leverandørerne har et stort lager. Og det er langt fra alle der har det.