Se den er straks værre, tv'et tror jeg du får ret svært ved at få skattefar til at godkende.... Hvad angår pc'en så kræves det selvfølgelig at du kun bruger den til arbejde, med mindre du køber halvdelen privat. Ellers kræves det at du har en anden pc til privat ting.
Ja, jeg kan godt se at det er en gråzone. PC'en vil selvfølgelig udelukkende blive brugt til arbejde. Skole og den slags holder jeg på min netbook.
Sagen er den at jeg anmelder software via mit arbejde - heriblandt spil til konsoller, og der vil jeg få brug for et TV. Jeg har selvfølgelig et i forvejen, og kan sagtens bruge det, men et større og bedre ville uden tvivl være gavnligt rent arbejdsmæssigt. Kan det eventuelt bare afskrives som en skærm istedet for et TV (tuner og den slags er reelt ikke nødvendigt), og hvordan finder jeg ud af om det er muligt for mig at gøre det? Skal jeg bare kaste mig ud i det og håbe på det bedste, eller hur? Hvordan tjekker de op på det, hvis de gør det?
Hej
Når de gennemgår dit regnskab, kan de finde på at kalde dig ind til møde og gennemgå hvad du har i virksomheden og evt. tage på besøg og kikke på det.
Det vil nok være nemmest at få godkendt køb af en skærm og ikke et tv, hvis tv'et passer bedst til dine behov, kan man evt. købe et tv og få et værksted til at deaktivere tv-tuneren, så har du papir på at det ikke dur som tv. det koster ikke mere end 1 times arbejdsløn.
Alternativt kan du måske købe tv'et delvist privat og delvist til firmaet, (man kan med pc'er, ved ikke om du vil få godkendt tv'et). Så går man ind og vurderer hvor høj en procentdel du bruger det privat og til firma og så fordeles regningen derefter...
Om alle omstændigheder tror jeg godt du kunne få lidt bøvl ud af det, det nemmeste i sidste ende nok være at købe tv'et privat...