Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge holding som driftselskab istedet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg vil høre om der er en mulighed for dette:

Jeg har et holding selskab (ApS) dette har haft et selskab under sig hvor vi var 3 ejere, dette driftselskab er nu gået konkurs, og jeg står nu bare med mit holding. Der er dog ikke penge i holdingselskabet til at starte et nyt driftselskab under dette, og ej heller mulighed for indskydelse af flere penge. (ved godt der skal være 125.000 i aktiver osv osv) Spørgsmålet er så om jeg kan bruge mit holdingselskab som et driftselskab istedet, og når jeg så har tjent nok i dette til at starte et nyt selskab. Vil jeg så kunne få min "gamle" struktur tilbage med holding og driftselskab herunder??

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:31

§ 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6 måneder efter, at selskabet har tabt halvdelen af sin anpartskapital, redegøre for selskabets økonomiske stilling over for anpartshaverne og om fornødent stille forslag om foranstaltninger, der bør træffes, herunder selskabets opløsning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 15:15

Please, besvar spørgsmålet istedet! Det der er jeg godt klar over.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:21

Du kan godt bruge selskabet som driftselskab. Teknisk set er det jo ikke længere et holdingselskab.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 15:25

Mange tak, dvs man kan ikke have et holding selskab uden at det ejer andre selskaber, dette faktum gør det istedet til et almindeligt driftselskab?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:27

Rigtigt forstået.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)