Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

har en ide, der kræver et to cifferet millionbeløb. Research, marketingplan og budget er lavet. (udfra de data jeg har)

Har haft kontakt til konsulenter, der begge umiddelbart tror på ideen, men kræver minimum 10.000 kr i start gebyr. Af forskellige private grunden (konen) er det ikke sådan lige til for mig at skaffe. Selvom jeg tog et ekstra job, så vil hun ikke forstå at de skulle bruges til noget andet, end os.

Skrevet andet sted, skal der professionel ledelses til. Den årligseomsætning vil være omkring 55 mio. kr og have ca. 30 ansatte.Prisen på ydelsen kan justeres, så selv om jeg fx. har regnet 10 mio. skævt, så skulle det være muligt at komme ud med et millon overskud. Hvis budget holder: 10 mill i overskud. pa.

Hvordan kommer jeg videre? jeg vil gerne have hjælp, da man som koncept developper er emotionel involveret, hvilket ikke altid er det bedste grundlag for at træffe beslutninger eller styre processen.

Jeg har tænkt på at prøve at lave en prof præsentation så godt jeg kan, og take den i banken. Hvad synes i ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:26
Du skriver at din kone er imod at du tager ekstra arbejde, har du talt med hende om den tid du kommer til at bruge på projektet? Du er nødt til at have opbakning fra hjemmefronten før du kan koncentrere dig om et så stort projekt...

Har du overvejet en pengestærk investor eller partner, i stedet for banken? Hvis du har et behov for et to cifret millionbeløb, tror jeg det bliver meget svært at få en bank med på idéen.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:42
Hej

Sjovt nok, vil tiden ikke være et stort problem. Det er mere det, at der komme et resultat som vi begge kan få gavn af. Altså hvis jeg jobber for at få projektet op at kører - nix. Men får jeg kontakt til investor osv, så vel det være ok.

Jeg havde heller ikke forventet banken, som solo investor, men som et springbrædt. Altså de siger ok for måske 25% og kan måske henvise til andre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:15
Hej KB

Jeg synes, at det lyder utroligt, hvis du accepterer, at din kone hindrer dig i at bruge 10.000 kr. på noget, som potentielt vil give et afkast på 1-10 mill.

Måske I skulle tage en snak om, hvad der er vigtigt for jer hver især, og så opnår en enighed om, hvilke kompromisser der indgås i et ægteskab/forhold.

Nå det var nok for ægteskabsrådgiveren.

Med hensyn til din ide, som jeg kan læse andetstedet, er noget med et lavprisflyselskab med små fly at gøre, så kunne jeg forestille mig, at du kunne have vanskeligt ved at hente kapital i den nuværende situation i denne branche (ikke for at være alt for sortsynet), det lyder dog imidlertid til, at du har foretaget fornuftig research.

Har du overvejet at tænke lidt mere kreativt i forhold til finansiering eller i det hele taget opstartsprocessen. Jeg oplever ofte, at iværksættere, selskabsledere mv. initialt går efter den forkromede og oplagte løsning på dette punkt, hvor en mere fleksibel og adræt behandling heraf ofte resulterer i større succes.

Jeg er desværre en af de rådgivere, som gerne vil have betaling for mit arbejde, men sådan en amino til en anden, så vil jeg gerne øje dit materiale igennem, og så kan jeg jo fortælle dig, om jeg kan se andre muligheder - viden om hvilke koster desværre.

Jeg har dog kalenderen fuldt booket til i al fald den 28.8, men herefter kunne der være en mulighed.

mvh

Claus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)