Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af community-software

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian, jeg skrev speciale på universitetet om et interessecommunity, som i høj grad har fået succes fordi det er så nemt at dele videoer og billeder i indlæg. Det var baseret på phpBB. Du napper f.eks bare den sidste del af url'en på en youtubefilm, markerer den og trykker på en knap i indlægspanelet. Se evt eksempler på denne side, som KUN handler om nye features/ bbcodes til phpBB3: http://www.phpbb3bbcodes.com/youtube-video-bbcode-t23.html 

Som sagt er der uendelige muligheder for at embedde flash, video, lyd etc fra andre sites. Du har også mulighed for at brugerne kan oploade en laaang række forskellige filformater (wma, mov, mp3, mp4, jpg, pdf etc) i deres indlæg. Omfanget og filstørrelser bestemmer du og du kan f.eks også sørge for at kune registrerede brugere kan se eller downloade filerne.

Spørøgs bare løs

Mvh

Anders

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 19:34

Hej Michael jeg var sarkastisk som du kan se på min post så anbefaler jeg ham også phpbb

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 22:47

Drupal er bygget til den slags.

Lad være med at få bygget noget specifikt til dig, særligt nu du ikke helt ved hvad du vil. Det bliver sygt træls at få det lavet om og udviklet.

Hvis du bare skal lege og bygge i de små, så smid mig en mail og jeg sætter dig op med en fornuftig hosting konto... du kan altid flytte videre.

Det nemmeste, og i virkeligheden bedste, er at sætte en Wordpress side og, og bruge bbPress. De fungerer perfekt sammen... eventuelt WordpressMU hvis du vil give alle deres egen side/blog.

Det du for alt i verden skal undgå, er at bygge flere systemer sammen, der ikke passer godt sammen - du får et hyr med at få databaser og brugerne smeltet sammen.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:07

Jeg ville også anbefale Drupal til den slags. Joomla er lidt tricky med henhold til brugerrettigheder, i det det ikke er særlig fleksibelt, hvis man skal have flere grupper ud over det angivne.

Joomla har dog et kæmpe udvalg af gode gratis templates og extensions.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)