Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt barterhandelsnetværk

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet går bare på, hvad hvis der ikke er nogen der vil købe ens varer, eller man har solgt noget men ikke kan finde noget man vil købe
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:31
Hvis du ikke selv sælger noget i netværket, så har du blot minus på kontoen (forudsat at du har købt i netværket). Du kan så på flere måder forsøge at give dit salg et boost eksempelvis ved specialtilbud i netværket eller ganske almindeligt opsøgende salg til medlemmerne. Hvis dine varer/ydelser bliver efterspurgt i den virkelige verden bør den teoretisk set også blive efterspurgt i netværket.

Hvis du ikke kan finde noget at købe, så er det bare at tage fat i os. Så skal vi nok hive en virksomhed ind i systemet, som du efterspørger - gør det jo lidt lettere, hvis man kan lokke med et ventende salg i systemet

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 13:34
Man kan vel ikke bare shoppe og shoppe uden at sælge?
Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 13:37
Nej - alle medlemmer får fra starten en rentefri kredit, som ikke kan overskrides. Der kan dog søges om udvidelse af denne kredit.

Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:40
Hej igen.

Jeg må vist lære at skrive ordentligt

1.  Hvilken pris handler man til, dvs. bytter man til indkøbspris eller er det normale udsalgspriser.det ville jo være

smart hvis det er til indkøbsptriser

2.   Hvad sker der hvis jeg har købt noget men der er ingen der vil købe fra mig

3.  Hvad sker der hvis jeg sælger varer, men ikke kan finde noget at købe

4.  Hvor lang tid kan man vente med at købe

5. og så en til jeg kom i tanke om.  Hvis jeg har solgt en masse, f.eks 25.000 Kr,  hvor er mit bevis for at

jeg har de penge til gode - og hvad sker med mine penge hvis ibarter lukker

håber det var mere klart

j. nejst

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:06
Kære ibarder

Magen til kopisteri har jeg ikke set. I skal passe gevaldigt på ikke at få ørerne i maskinen... Den forretningsgang I kører er et copy paste af absi.dk

En ting er juraen... men her er ikke tale om god markedsføringsskik at plagiere et koncept så tæt!!?

I er billigere end ABSI ellers er der ingen forskel... og hvis der er gør I klogt i at skilte med det! Det her lugter af krig!?

Mvh

Tommy Duus

Kort&godt

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:08
Hej J.,

1. Det er normale udsalgspriser, men i princippet bestemmer det købende og sælgende medlem selv prisen. Indkøbspriser (hans tid+strøm) kan desuden være svære at vurdere for eksempelvis en webdesigner. Læs mere på siden om, hvordan du betaler for varer og ydelser med dine egne varer og ydelser (i princippet din egen indkøbspris).

2. Den fik vi besvaret i de mellemliggende indlæg.

3. Det samme med den

4. Du kan vente med at købe så længe du vil. Der er ingen tidsbegrænsning eller forældelse på din saldo.

5. Beviset er i form af din saldo i netværket, dine e-mail kvitteringer for transaktioner via iBarter og din månedlige statusmail. Af medlemsbetingelserne kommer til det at fremgå, at der ved ophør af iBarter vil blive indkrævet udenstående og søgt at indløse indestående - ellers gælder almindelige konkursbestemmelser.

Håber det gav svar - desuden kan jeg anbefale at kigge mere ind forbi siden, da det meste fremgår af den

Så vil jeg lige huske på, at der for aminoer udover introduktionsrabatten er 3 mdrs rabat ved 12 måneders binding inden lanceringen den 1. september.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:17
Der er jo som ved alle ting fordele og ulemper ved disse netværk.

Ved at bla. asbi.dk har en masse virksomheder på, som ikke vil handle med barter mere, de skriver det i deres profil, men mon ikke omkring (50% uden at kende det præcise tal, men ud fra erfaringer) er stoppet med at handle med barter.

Dette skyldes at de som regel har nogle høje beløb på deres konti, de kan ikke bruge dem, fordi de ikke kan finde noget at bruge dem til, man får ikke

renter af at havde eks. 50.000 barter på ens konto, man kan ikke betale løn m.v.

Men det er jo så som en fordel muligt at finde nye kunder, men hvis de fleste ender med ikke at bruge barter kroner mere, så ender ens konto som alle andre med at blive høj og hele ideen ryger væk.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:18
Hej Tommy,

For det første hedder vi iBarter. Desuden er vores forretningsgang ikke lig vores konkurrents. Vi har udviklet (forbedret og simplificeret mener vi) konceptet, da vi mener, at det må kunne gøres bedre end det hidtil er set i Danmark og udlandet. Så jeg vil mene, at der er væsentlige forskelle fra konkurrenten, men jeg vil ikke skilte med forskellene på hjemmesiden, da jeg ikke ser nogen grund til at fokusere på en konkurrent?!

Forstår ikke helt hvad du mener med krig. Hvis ikke der opstår konkurrenter, vil der jo kun være en virksomhed indenfor hver branche, hvilket ikke kan gavne hverken samfund eller kunder. Derudover stammer konceptet fra udlandet og har tidligere været implementeret i Danmark - vi forfiner det blot.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 14:25
Hej Bacardil,

nu kan jeg ikke udtale mig om, hvordan det gøres hos konkurrenten, men vil alligevel komme med et par kommentarer.

I iBarters system kan der hverken sættes penge ind eller trækkes penge ud, dvs. systemet altid går i 0, hvilket er vigtigt for systemets integritet. Dette gør så også, at alle ikke kan ende med en konto med et indestående.

Derudover bør det altid være muligt at finde noget at bruge sit tilgodehavende på. Nej - man kan ikke betale lønninger, men man udnytte ens indestående til at betale sine normale udgifter som eksempelvis rengøring, kontorartikler, toiletpapir og hvad en virksomhed ellers løbende har brug for. Dette gør jo, at virksomheden sænker sine kontante udgifter og derigennem også øger sit kontante overskud.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)