Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt barterhandelsnetværk

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg glad for, at du spørger om

Først og fremmest er iBarter simplere på flere punkter. Jeg vil dog fremhæve, at vi opererer ikke med nogen kunstig valuta, som der skal indbetales til og som man også delvist skal betale af.

For det andet er medlemmerne i iBarter garanteret et mersalg. Systemet er altid i balance, da der hverken kan hæves eller indsættes på medlemsvirksomhedernes konti, ligesom iBarter ikke trækker penge fra kontiene i forbindelse med gebyrer. Dette sikrer at enhver krone, der er købt for i systemet, kommer tilbage i form af mersalg.

Sidst vil jeg påpege, at iBarter er markant billigere både på tilmeldingsgebyr, abonnement og transaktionsgebyr.

...og så selvfølgelig en meget bedre service og hjælp med at finde købere/sælgere for medlemsvirksomhederne

Håber det hjalp

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:54
Hvis man nu er medlem af absi, så er oprettelse m.v. ikke så interessant :)

Men du skriver at I garantere mersalg, det vil jeg forstå sådan, at hvis man bliver medlem, så kan man være sikker på at sælge til et af medlemmerne, men hvis I har en der sælger rejser til rummet, så kan I vel ikke garantere noget? :)

Og sidst.. Skal alt betales med jeres valuta? eller kan man sælge 30% via jer og 70% med alm. danske kroner?

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 12:06
Jeg vil nu mene, at det er meget interessant, at det ikke koster 5000, at komme med i endnu et netværk. Et medlemskab af det ene netværk udelukker jo ikke nødvendigvis det andet

Hehe godt eksempel - det er teorien i et nulsumssystem, der gør, at i sidste ende bør et køb lave full circle og komme tilbage som et salg. Pointen med at man ikke risikerer, at den brugte krone bliver trukket ud af systemet i forbindelse med gebyrer, er dog vigtig. Dette sikrer, at alle brugte kroner forsætter som et salg i en handelskæde, der igen giver et salg (se mere på www.ibarter.dk for en dybere forklaring).

Nej - der behøves ikke betales udelukkende i systemet, selvom dette klart anbefales. Hvis de eksempelvis vil betale 30% via barter og og 70% kontant, så påføres det blot på fakturaen i den virkelige verden, at 30% betales via iBarter og resten kontant. På den måde løses dette uden at blande systemet ind i det.

Håber det var tilstrækkeligt svar

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 12:07
Forresten kører jeg med en rabat til Aminoer
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:59

Hej Jakob,

Det lyder smart det du har lavet men hvad sker der vis ikke der er nogen der vil købe

mine varer og handler jeg så til min egen nettopris og sparer moms og hvordan betaler man hvis der går lang tid fra man sælger til man køber

Nejst

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 10:24
Hej Nejst,

Jeg har sendt dig en mail

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:20
Læste igår i avisen, at et lignende non-profit (tror jeg) projekt måtte lukke da Skattelandsretten havde bestemt at sådan noget var skattepligtigt... har I undersøgt at man ikke kommer i fedtefadet hos SKAT hvis man leger hos jer?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 11:24
Hej Nicolai,

ja - det har jeg også hørt om. Vores system er skatte- og momspligtigt ligesom almindelige handler - det er blot betalingen, der er anderledes, hvilket giver fordelene.

Vi har været i dialog med SKAT, og de har sagt god for, at man må lege med os

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:46
Kan du ikke publicere svaret på Nejst spørgsmål, jeg forstår det nemlig heller ikke helt.
Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 12:52
Hej Thomas,

jeg var ikke helt sikker på, præcist hvad Nejst reelt spurgte om, så derfor skrev jeg en mail til ham, som jeg venter svar på.

Hvis du har et specifikt spørgsmål, så vil jeg meget gerne svare på det

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)