Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk salgsmoms på salg af serviceydelser som leveres i USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg håber en dygtig revisor kan hjælpe mig med et svar på følgende konkrete regnskabs spørgsmål

Skal jeg inkasser moms ved et salg af et event som indkøbes i Danmark af en dansk privat person, men eventet afholdes i USA. Det sælges igennem igennem mit danske selskab.

Turen/prisen inkluderer adgang til nogen eksklusive fester, hotel, limousiner m.m. (ikke flybillet, de skal de selv arranger).

Men skal jeg opkræve dansk moms på de ydelser selvom de leveres i USA og jeg indkøber derover?
Jeg har ikke noget købsmoms i USA jeg kan trække fra min salgsmoms.

Hvis jeg skal opkræve moms på eventet, så har jeg nemlig lidt en konkurrencemæssige udfordringer da folk i Danmark så vil kunne købe direkte i USA uden dansk moms dvs. spare 25%.

Håber I kan hjælpe med et svar på det spørgsmål.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:21

Hej Christian

Du tilbyder sådan set en vare til danske kunder. Hvor du så har købt varen er underordnet. Men du skal nok være registreret som importør hos Skat.

Sælger du varer/ydelser til en privatperson inden for EU, altså også i Danmark, skal du opkræve 25% dansk moms.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan du kan slippe udenom de 25% moms, som du skal opkræve ved alle momspligtige salg i DK.

Overvej at lave firmaet om til B2B, altså firma events etc. Så betyder momsen ikke noget.

Ellers skal du oprette et udenlandsk firma. Men der vil du nok stadig skulle betale fx US vat.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:37

Thomas S. Eriksen:
Du tilbyder sådan set en vare til danske kunder. Hvor du så har købt varen er underordnet. Men du skal nok være registreret som importør hos Skat.

Sælger du varer/ydelser til en privatperson inden for EU, altså også i Danmark, skal du opkræve 25% dansk moms.

Det er så ikke helt rigtigt.  For ydelser er der nogle regler som ikke følger hovedprincippet.  I relation til netop events, der kan henføres til eksempelvis kultur, underholdning mv. lægges der vægt på hvor eventen finder sted.

Om den ydelse, du sælger, er momspligtig eller ej, afhænger af, hvor leveringsstedet for ydelsen er. Det er nemlig momsreglerne i det land, hvor leveringsstedet ligger, der afgør, om du skal opkræve moms. Derfor er det nødvendigt, at du bestemmer leveringsstedet. Her er det jo åbentlyst at eventen finder sted  udenfor Danmark og du skal derfor ikke tillægge dansk moms.

Du skal i stedet undersøge om du er forpligtiget til at lade dig registrere i USA. Derudover skal du i relation til din danske momsangivelse oplyse fakturabeløbet i Rubrik C på momsangivelsen.

Mvh

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)