Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for et produkt skal jeg sælge..? Hvad med Import? Webhandel? Butik evt ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Faxe Ladeplads
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa her på Amino..

Kanon godt site som jeg har brugt virkelig mange timer på at læse igennem flere gange ..

Vi er 2 unge mænd i alderen 20-21 år der længe har gået og drømt at få vores egen forretning op og køre, vi kan bare ikke finde ud af hvad vi skal sælge,

Skal det kun være internet baseret ?, da det jo er utroligt svært at komme ind på det marked medmindre man har noget der er virkelig unikt,

Vi er villige til at smide nogle penge i det fra start af dog ikke kæmpe summer. omkring 50.000 medmindre det som sagt bliver en "unik" ide eller ting vi kommer til at sælge

Vi har et mindre butikslokale til rådighed i lille by på omkring 3000 mennesker, lagerplads der også. Så det vil nok primært komme til at være nethandel ..

Hvis i har nogle gode ideer eller i importere ting fra kina osv vil jeg også meget gerne høre om det.

Og hvis i har den PERFEKTE ide til os er jeg da nok villig til at betale for ideen :)

Med Venlig Hilsen
Simon Larsen - Kommende Iværksætter

Simonlarsen4654@gmail.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Jeg vil anbefale Jer selv at finde ud af hvilke produkter i kan sælge.

Tænk på hvilke grupper I kender særlig godt f.eks.
sportsfolk, ingeniører, rejselystne, IT nørder etc. og deres
behov. Det er vigtigt I ved hvordan de tænker og føler, så
I kan opfylde deres ønsker. Find så et produkt (eller flere) Jeres gruppe
vil købe som I også selv vil købe.
Brug evt. Jeres underbevidsthed til at udtænke nye ideer. I
behøver ikke opfinde noget helt nyt og unikt. Der er
varer/ydelser nok som måske bare skal sælges på en
anden måde eller til andre brugere end i dag.

God fornøjelse

Flemming

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:27

Hvad med at tjekke nogle sider som alibaba.com osv. Så kan i evt. se hvilke typer af produkter man kan finde eksportører til og måske finder i et produkt i kender lidt til og således lettere kan sælge. Dog skal i såvidt jeg er orienteret være MEGET varsomme med blot at bestille og betale igennem Alibaba, da mange af udbyderne på denne og lignende sider er storsvindlere og det selvom de er bedømt tilfredsstillende og har mange stjerner osv. Vil klart råde jer til at tage kontakt til nogle mere pålidelige kontaktpersoner i de respektive lande, eller selv tage en forretningsrejse til eksportørens fabrik, hvis det er sådanne overvejelser i går i.

Ellers spørg jer selv, hvad kunne I tænke jer at købe på nettet? noget der allerede findes eller noget helt nyt i vil få fremstillet eller importere til landet? Skal det være noget sjovt, men ellers ret ubrugeligt ala gadgets, eller skal det være sportsstrømper og golfudstyr?

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:26

Som Flemming også siger, er det vigtigt at I har med produkter at gøre, som I selv synes er spændende - eller kan se muligheder i.

Har I kontakter, hvor I kan afsætte varerne - eller ved I hvor I kan finde dem?

Som Harald nævner kan Alibaba være et godt sted at hente inspiration - og det er bestemt ikke umuligt at finde gode leverandører gennem den portal. Det kræver dog, at man har en god fornemmelse, for at bruge tid og penge på at skille de reelle leverandører fra svindlerne. Desuden kan I, når I har fundet en reel leverandør til den rette pris og så videre, finde ud af, at det kan være svært at kommunikere frem og tilbage.

Hvis I har brug for hjælp til at finde varer (helst i Sydøstasien), må I gerne kontakte mig. Det kræver dog, at I ved lidt mere om, hvad I skal bruge :)

Held og lykke med projektet!

Mvh,
Michael

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:11

Hej Simon

Som flere har skrevet er det vigtigt at finde ud af hvad der er mulighed for at afsætte og til hvilken målgruppe. Hvis det er muligt, så lav en lille forbrugerundersøgelse når et område er valgt. På den måde kan man finde ud af, om der er nogen der vil købe de produkter man ønsker at sælge. Prøv at lave en forretningsplan (der er mange oplysninger at hente her på nettet - også på amino). På den måde kommer man igennem mange af de overvejelser der skal foretages ved at starte op.

Der er mange firmaer (herunder også iværksættere) der sælger varer til andre iværksættere. I mange tilfælde på lempeligere vilkår end store etablerede firmaer. Der er ved mange af disse mulighed for at købe varer i mindre antal, få bedre leveringsbetingelser m.v. Prøv derfor at indsamle oplysninger om internetsider hvor der er sådanne varetilbud, mulighed for at få tilsendt kataloger o.s.v.

Der er også forretninger / firmaer der gerne hjælper med at starte en forretning op mod at man køber varer gennem dem. Pas dog på med at lave en bindende aftale om kun at aftage varer fra en bestemt eller i en bestemt mængde. Lad det blive ved førstegangsleveringen, så må varerne afgøre om et nyt indkøb skal foretages fra samme leverandør. Jeg kender selv en som rejser til Østen en - to gange om året for selv at købe varer ind. Disse bliver så pakket i skibscontainer og fragtet til Danmark. Vedkommende har selv en forretning hvor disse varer sælge men sælger også engros til andre forretninger.

Hvis det ønskes sender jeg gerne en oversigt over hvilke varer jeg f.eks. kan tilbyde. Her vil der evt. også ud over et opstartkøb være mulighed for evt. at få nogle varer i kommission. Der er varer der både kan sælges fra forretning og på nettet eller begge dele.

Fortsat god fornøjelse

Arne

ak-trading-danmark@hotmail.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)