Hej Aminoer! Jeg søger en liste over hvilke faggrupper der findes i Danmark. Eller nok nærmere interesse-grupper. Eksempler på grupper kunne være;
Men hvis jeg nu fra starten "bare" kunne få en liste på eks. 50 interesse-grupper, så ville det være en stor hjælp. Jeg har søgt på google - uden held! Er der noget jeg ikke har fået forklaret ordentligt, så spørg endelig. På forhånd tak - og forsat god dag. |
Skal du "bare" vide hvilke faggrupper der findes i DK eller også hvilke firmaer, organisationer osv. der tilhører de enkelte faggrupper?
Kom i tanke om at Krak er inddelt i faggrupper. Hvis du f.eks. søger på murere kan du i venstre side se faggrupper og endda vælge flere så kommer VVS, glarmester, snedere osv også frem, men det er jo stadig meget specifikt inden for byggeområdet, men det kan da være en start. Se søgningen her: http://www.krak.dk/query?what=cs&search_word=murer&geo_area= Så kan du gå videre og søge på f.eks. IT, industri, frisør osv., og se hvilke andre faggrupper Krak forslår. Det er nok det billigste jeg kan give dig. Ellers skal du have fat i Kompass, Købmandsstaden, men det koster. Ved ikke om cvr. dk kan bruges. Held og lykke