Du er jo en varm fortaler for programmet i alle dine indlæg.... Kan du så ikke delagtig gøre os i hvem der står det. For mig fremstår det utroligt suspekt at man ingen steder kan se hvem der står bag det før man handler.....
For mig at se fremstår det som et dybt useriøst firma jvf. mine tidligere bemærkninger i tråden. Personligt finder jeg det modigt at nogen tør binde an med at et regnskabsprogram, hvor "ejerkredsen" åbenbart udviser en stor modvilje mod at lægge både navn og ansigt til.
Det ændrer ikke ved at jeg synes at Smart-regnskab fremstår dødhamrende uprofessionelt i deres markedsføring og præsentation af deres produkt. det virker ikke særligt seriøs på mig at vælger at præsentere Smart-regnskab uden at man overhovedet har mulighed for at se hvem man handler med.
Jeg vil gerne gentage hvad jeg har skrevet tidligere og vil til enhver tid foretrække og anbefale Saldi og e-moms.
Hvorfor så ikke prøve kræfter med Smart Regnskab?
Først og fremmest savner jeg muligheden for selv at kunne prøve
kræfter med programmet hands on. Den mulighed findes ikke. Du kan købe
programmet uden fortrydelsesret, hvis du vil prøve det.
En servicefunktion baseret på e-mails og uden angivelse af evt.
supporttelefon vil jeg savne. Hvis jeg sidder med et problem, vil jeg
have adgang til support.
Der er ingen indikation af hvem der står bag det faglige setup på
SmartRegnskab. Jeg ved hvem der der har oprindeligt har udviklet det,
men ikke hvem det er solgt til. På intet sted fremgår det af
hjemmesiden , hvem der er faglig bagstopper på SmartRegnskab eller i
det tale en linie omkring personkredsen.
Ingen steder på siden står der et CVR-nr. Ej heller hvem du handler med?
Firmaet står angivet som Smart Regskab (Findes ikke i CVR) med adresse i Hellerup og domænenavnet ejet af et ApS i Værløse.
Den tætteste indikation man kan komme på et ejerskab ved at se på hvem der ejer domænet er et inkassofirma i Værløse?
Henrik...nu er det jo fint med kritik....og jeg kan godt følge dig i en del.
Jeg ved, at der vil ske nogle væsentlige opgraderinger i den nye version og der er afsat betydelige ressourcer i budgettet ....og det faglige er jeg 100%
sikker på, at det er i orden, idet jeg har drøftet en del væsentlige punkter med den ene af ejerne, som er cand.merc.aud med en ikke ubetydelig
revisorbaggrund.
Men jeg vil dog give dit budskab videre...........mange af dine kritikpunkter burde være i orden.
Jeg vil lige understrege at min virksomhedRemy.DK ikke har noget med Smart-Regnskab.dk at gøre. Jeg har skrevet til dem og bedt dem om at slette min virksomheds informationer på deres sider, men har endnu ikke kunne få fat i nogen. http://smart-regnskab.dk/simpelt/
Jeg er også i gang med etablering af min første virksomhed og skal anskaffe mig lille regnskabs program, da jeg tror ikke jeg kommer til at omsætte så meget i hvert fald i starten. Har kigget på smart-regnskab, da jeg hellere vil eje programmet og kan genbruge den til senere opstarts (har planlagt et par i den kommende stykke tid).
Snowext, vil du dele dine erfaringer med smart-regnskab sammen med os? Har du en ordentlig kontoplan samt alle moduler der skal til (resultat opgørelse, årsopgørelse, balance osv.)?
Jeg ville ikke anbefale det omtalte regnskab, bl.a. af de grunde, som flere gange er fremkommet i tråden.
Min anbefaling vil gå i retning af SummaSummarum, og herefter SALDI og E-moms. Grunden til SummaSummarum er, at jeg gerne vil have regnskabet på min egen computer med de fordele og ulemper, der måtte være i denne forbindelse. Jeg har ikke noget at udsætte på de andre, som jeg opfatter, som værende helt OK til formålet.
Jeg ville ikke købe et online regnskab fordi du aldrig kommer til at eje regnskabet, men kommer til at betale til det i evigheder. Desuden er dine data ikke sikre lige meget hvad de siger! Nogen vil ikke erkende at lige meget hvad man gør så er det umuligt at sikre data. Du kan prøve at sikre dem mod tab, men mod tyveri vil jeg påstå det er umuligt. Ikke at jeg selv har prøvet sådan noget Se evt. https://simpeltregnskab.dk/ de "gør sit bedste for at sikre at kundens data ikke mistes, skades eller kommer uvedkommende til kendskab" Så kan du selv vudere om deres bedste er godt nok!
Hold dig langt væk fra regnskabsløsninger i EXCEL, medmindre du har aftalt brugen med din revisor.
Jeg vil altid have en revisor tilknyttet til at rådgive dig, det kan spare dig for mange penge i det lange løb.
Angående regnskabsprogram vil anbefale dig at prøve http://www.sigmaregnskab.dk/ som er gratis. Her får du alt du har brug for. Det er dog ikke super brugervenligt, og kræver man har lidt indsigt i bogføring. Det eneste du selv skal gøre er at lave back up med jævne intervaller. Eksempelvis hver fredag.
Jeg er selv igang med et super let regnskabsprogram som jeg skaber i samarbejde med en revisor, men dette kommer til at koste penge! Så er det op til dig om du vil betale for brugervenlighed eller om du vil vælge et gratis regnskab som Sigma Regnskab.