Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen som har erfaring med smart-regnskab.dk

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg ERFA-gruppen om økonomistyring med WinFinanas her:

Vi er nogle stykker der syntes at eget program er en god løsning. Ingen månedlige udgifter det er gratis.

Når hvis du ønsker udvidelse kan du dette - gå til netløsningen.

http://www.amino.dk/forums/t/50758.aspx?PageIndex=1

Du skulle også lige se på WinFinans et FREEware program som du køre på egen PC. Du finder det her:

http://www.winfinans.dk/wf_support/wf_download.aspx?id=1100

WinFinans Web-site:

http://www.winfinans.dk/wf_products/fp_products.aspx

Jeg er selv ivrig bruger og der er en del forhandlere rundt i landet.

Du er velkommen til at høre mere jeg arbejder med programmet i mit administrator job og i egen virksomhed. Måske jeg kan hjælpe dig i gang med bogholderiet!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:42

Remydk:
Jeg ville ikke købe et online regnskab fordi du aldrig kommer til at eje regnskabet, men kommer til at betale til det i evigheder.

Med SALDI kan du komme til at eje regnskabet, da det er muligt at hente ned og køre på egen maskine.

Remydk:
Desuden er dine data ikke sikre lige meget hvad de siger! Nogen vil ikke erkende at lige meget hvad man gør så er det umuligt at sikre data. Du kan prøve at sikre dem mod tab, men mod tyveri vil jeg påstå det er umuligt.

Sikkerhed er en underlig størrelse.

Vi har lige fået SALDI testet af en af landets førende sikkerhedseksperter Henrik Kramshøj. Han fandt ingen sikkerhedsbrister, hverken generelt eller som bruger.

Men derfor kan dit regnskab godt blive stjålet alligevel. For du kan have:

• en sikkerhedskopi liggende et uforsvarligt sted
  • dårligt brugernavn og adgangskode
  • skrevet dit brugernavn og adgangskode på en gul lap under dit tastatur
  • tyveri af en af serverne i de stærkt bevogtede hostingcentre

Har du et regnskabssystem hjemme i virksomheden, skal du selv huske at tage en sikkerhedskopi. Men derfor kan dit regnskab godt blive stjålet alligevel:

• en sikkerhedskopi liggende et uforsvarligt sted
  • dårligt brugernavn og adgangskode
  • skrevet dit brugernavn og adgangskode på en gul lap under dit tastatur
  • tyveri af en af maskinerne med regnskabet på

Så er man rigtig god til at sikre sine maskiner og data - herunder regnskabet, så er et lokalt regnskabssystem nok løsningen. Husk dog at have din virksomhedsdata på mere end en lokation i tilfælde af brand eller det der er værre.

Vil man gerne have sine data fordelt på flere lokationer, så er løsningen med et online-regnskabssystem med mulighed for egen ud- og indlæsning af sikkerhedskopier nok bedre.

Husk dog altid, når det gælder sikkerhed - så er den aldrig bedre end det svageste led.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:05

Claus Agerskov/SALDI:

Remydk:
Jeg ville ikke købe et online regnskab fordi du aldrig kommer til at eje regnskabet, men kommer til at betale til det i evigheder.

Med SALDI kan du komme til at eje regnskabet, da det er muligt at hente ned og køre på egen maskine.

OK jeg kender ikke så meget til SALDI Smile Det er nok også de færeste der vil hoste deres egne løsninger.

Angående sikkerhed er det usandsynligt at man ikke kan skaffe sig adgang til de data bag systemet. I modsat fald har SALDI opdaget noget som ingen andre har Big Smile

Jeg kender ikke Henrik Kramshøj selv om jeg har læst en del omkring IT sikkerhed og selv bygger sikkerheds systemer. Men hvis han siger det må han selv stå indefor det.

Husk bare fordi man ikke har registeret noget data stjålet er det ikke ensbetydende med at ingen har brudt ind i systemet. Mange system ejer vil heller ikke erkende det selv om de har opdaget det!

Faktum er at hivs du ligger noget på en server med adgang til internettet kan man skaffe sig adgang til det.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:55

Remydk:
OK jeg kender ikke så meget til SALDcet er nok også de færeste der vil hoste deres egne løsninger.

Du kan sagtens kører SALDI på en bærbar - jeg kører det på min netbook uden problemer. Om du så vil kalde det hosting, er så op til dig - selv synes jeg, at det minder om at have en regnskabsapplikation installeret.

Remydk:
Jeg kender ikke Henrik Kramshøj selv om jeg har læst en del omkring IT sikkerhed og selv bygger sikkerheds systemer. Men hvis han siger det må han selv stå indefor det.

Jeg skrev heller ikke, at vores system er 100% sikkert - for det er ingen systemer, hvis de skal være brugbare.

Men det at SALDI er afprøvet med stærke værktøjer og af en ekspert på området siger vel en hel del. 

Remydk:
Husk bare fordi man ikke har registeret noget data stjålet er det ikke ensbetydende med at ingen har brudt ind i systemet. Mange system ejer vil heller ikke erkende det selv om de har opdaget det!

Det er jo netop, fordi data ikke reelt bliver stjålet, men kopieret. Hvis de var væk, ville man nok opdage det.

At det holdes skjult er forståeligt - og så vidt jeg ved, bliver man ikke pålagt nogen straf i Danmark. Men andre steder i verden kan der være krav om, at man holder skadeslidte orienteret om, hvad der kan være kopieret med mere.

Remydk:
Faktum er at hivs du ligger noget på en server med adgang til internettet kan man skaffe sig adgang til det.

Det gælder i en hvis grad alle maskiner med adgang til internettet.

Men hvis det er så usikkert, som du giver udtryk for, så burde vi og andre leverandører og producenter af onlineløsninger ikke kunne eksistere. Så vi er alle flyvende internetbrumbasser Big Smile

Med venlig hilsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 07:07

Claus Agerskov/SALDI:

Det gælder i en hvis grad alle maskiner med adgang til internettet.

Men hvis det er så usikkert, som du giver udtryk for, så burde vi og andre leverandører og producenter af onlineløsninger ikke kunne eksistere. Så vi er alle flyvende internetbrumbasser Big Smile

Den eneste grund til at det er så populært er folks uvidenhed. Jeg laver jo også internet løsninger men ved også at de ikke er sikkere.

Nu er det jo ikke et korstog mod internet applicationer, blot mod dem der siger deres løsninger er sikkere. Nu er det jo heller ikke altid alvorligt hvis konkuranten får fat i ens regnskab. Så det skal man selv vudere hvor følgesomme ens regnskab er.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 13:43

Remy, jeg undrer mig lidt over at du angriber både Regnskab i Excel og Online Regnskaber. Så vidt jeg husker har du selv udviklet og solgt regnskaber i Excel, og er igang med et online regnskabssystem.

Dertil skal siges at de fleste computere idag er på nettet, hvilket betyder af dit regnskab som ligger på din egen computer er lige så udsat som online regnskabsprogrammer. Faktisk må man formode at privat computere er langt mindre sikrede end anderkendte og store hostingløsninger, med overvågning, kryptering og backup.

De fleste online systemer er lige så sikre som at benytte en netbank, og det er der så vidt jeg er orienteret rimeligt mange mennesker der gør.

At sige at online systemer er usikre, som et argument for at det er mere sikkert at køre det fra en privat ejet computer med internet forbindelse, hænger ik sammen i mine øre.

Der hvor argumentet måske holder vand er at folk måske hellere ville hacke sig ind på en online service end på en privat persons computer, og derfor er online systemer mere udsat, ja. Men det er også derfor sikkerheden på disse systemer er langt højere end på en privat computer.

Det er nu ikke for at blande mig så meget i debatten, jeg ville bare lige trække en streg.

Omkring regnskabsprogrammer, er de fleste herinde farvet af at have med et af dem at gøre, at det bedste bud vel må være at prøve de forskellige systemer af, og vælge det som fungerer for den enkelte. Sikkerhed bør ihvertfald ikke være et argument for ikke at benytte et online regnksbsprogram. Før man ser sig om er en privat installtion med windows, alligevel brændt sammen, eller har fået virus/fået stjålet data.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:21

Thomas Sindberg:

At sige at online systemer er usikre, som et argument for at det er mere sikkert at køre det fra en privat ejet computer med internet forbindelse, hænger ik sammen i mine øre.

Det kan være jeg kan tegne et bedre billede for dig. Det er ingen problem at hente data fra de online systemer der findes i dag. Faktisk er det nemt da man ved lige hvor man skal lede. I modsætning til at finde en persons privat computer og hacke den.

Det er logik for de fleste. Som du selv siger har vi udviklet et online system. Men det kommer ikke online da jeg ikke mener det er sikkert nok.

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:12

Hej

Smart-regnskab er godt sat op og virker nemt og overskueligt. Desværre har det nogle børnesygdomme, man får pludselig nogle fejlkoder, f.eks. kan jeg ikke printe en kundes kontoudtog og det er noget møg.

Jeg har været i kontakt med udbyderen for at påpege visse fejl, og han er sød og flink, men kan ikke anvise hvordan jeg løser problemet.

Så jeg har opgivet programmet efter at have lavet om flere gange.

Dette er ikke skrevet for at genere nogen, blot for at advare andre om programmet nemt kan være spild af tid.

Mvh.

Virksom

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:03

Jeg ved det er en gammel debat, men...

Er der nogle erfaringer med smart-regnskab?

Ikke nogle politiske holdninger til om hvad der er godt eller skidt, af on-line eller ikke on-line programmer.

Men erfaringer med smart-regnskab..

Henrik

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remy.dk har solgt Smart-Regnskab og derfor har vi intet med den elendige service på dette produkt.

Hvis du vil have vores nyeste program så se her Regnskabsprogram 2014

Det koster kun 149,- kr...

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)