Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Hund & Co site - feedback ønskes!

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Altid godt med lidt feedback fra en & Co ;)

Hmm kan godt være den er blevet for pæn og seriøs, må vi lige have taget et kig på. Vi har bare med vilje holdt den ret enkel, for som jeg nævner i starten ikke at udelukke muligheder. Er de opgaver vi løser for vores kunder som skal brænde igennem, og være kreative.

Som jeg nævner i svaret til Morten, skal bunden af forsiden (hvor der stor vulapyk) lige nu, bruges til en profil tekst om Hund & Co, hvor vi beskriver hvem vi er og hvad vi kan.

... og tak for ros af revifront sitet :)

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Århus
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:07

Hej Morten

Jeg kender overhovedet ikke noget til Hund & Co i forvejen, og må konstatere, at der skal temmelig meget læsning af lillebitte tekst til for at finde ud af det. Vi må så håbe, at jeg er i humør til at læse lillebitte tekst den dag jeg får brug for nogen i din branche - går ikke ud fra, at firmanavnet har ret meget med kerneydelsen at gøre Smile

En simpel overskrift à la "webdesign til hundehoveder" (det er gas - you get the picture) vil nok gøre det lidt nemmere for mig at finde ud af, om jeg er kommet det rigtige sted hen.

Og ja, det ødelægger sikkert hele ideen med designet, men sådan er det, når vi "tekst-mennesker" giver feedback...

God vind

Camilla

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 15:26

Hej Camilla

Tak for kritikken!

Er helt klart primært designet og præsentationen af vores cases, vi har gjort klar til kritik i dette indlæg. Kan godt være det var lidt for tidligt vi kastede det op til tjek :)

For det er helt klart meningen der skal leges med teksten og overskrifterne på forsiden, samt titlerne på siderne, inden vi lancerer sitet. Hvis vi finder den rette balance, tror jeg heller ikke det vil ødelægge ideen med designet.

Fra Århus
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:12

Hej Morten

Jeg synes ikke det er for tidligt at sende sitet til tjek - der kommer jo nogle svesker på disken, om man så må sige, og det er positivt (selvom jeg ved ALT om, hvor irriterende det kan være Smile )

Udfordringen, når man beder om feedback på Amino, er måske i virkeligheden at være superskarp på, hvad det EGENTLIG er man vil have respons på. Jeg har i lang tid lurepasset herinde, fordi det kan være svært at give feedback, når man ikke ved, hvad det er sitet skal GØRE...

For eksempel ville jeg nok kunne komme op med noget mere begavet, end at kommentere tekststørrelser, hvis dit spørgsmål havde været noget i retning af "Jeg prøver at få folk til at kigge nærmere på de fede sites, jeg har lavet - hvordan synes I det lykkes?"

Men nu var det jo bare Hund & Co det skulle dreje sig om...

/Camilla
(der synes billede af psyko-hund er meget sjovt - men spørgsmålet er jo, hvilket signal man vil sende og til hvem... ikke hvad der er flertal for Smile )

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:33

Hej Morten

Hvis I er i reklamebranchen - hvad jeg nogenlunde kan regne ud af de andre Amino-kommentarer - så mener jeg, at jeres site har seriøse problemer. Det fremgår meget lidt tydeligt, at I er et reklamebureau. Men måske er det ikke nødvendigt, fordi de besøgende allerede ved det, når de kommer forbi?

Ang det kantede er der meget lidt kant i det for mig at se - eller kreativitet i sitets opbygning/design. Dvs. I understøtter ikke jeres eget budskab om at være et kreativt reklamebureau. 

Det eneste kant jeg umiddelbart lægger mærke til, er at I er så kreative, at I hverken tager dansk kommatering eller retstavning (reglerne for sammensatte ord) alvorligt. :-)

Jeg er selv tekstforfatter og har mit eget reklamebureau, så jeg ved hvor svært det er - faktisk har jeg selv lige revideret mit site. Du kan se det på www.thechristians.dk (Du er velkommen til at kommentere/hævne dig ;-)

Min strategi har været at lade mine annoncer, radio- og tv-spots tale for sig selv. Blandt andet fordi jeg tror på at vise varerne fremfor at snakke om dem og dels - og ikke mindst - fordi det at lave et ægte kreativt site, er meget svært og dyrt. (MIne besøgende ved det er et reklamebureau, de kommer ind på.)

Som research surfede jeg alle de store og mellemstore danske reklambureauers site. Og de eneste ægte kreative/anderledes/NYE sites var www.andco.dk, Wibroe Duckert & Partners, www.robertboisenlikeminded.dk samt et enkelt til jeg ikke lige kan huske. 

Så er det sagt ...

God dag

chr

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 17:36

Ups - lige en enkelt vigtig ting til. 

Lad nu for Satan i Hede Hule Helvede være med at skrive i negativ. Det er mere end 10 år siden, at det blev videnskabeligt testet, at det hæmmer læsbarheden i flere linjers tekster. Fatter simpelthen ikke at man stadig ser det. Grafikere der gør det, burde rulles i tjære og fjer og hænges med op med hovedet nedad foran grafisk højskole :-)))

Over and out fra kæphesten. 

christian

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 18:05

Hej Camilla

Det har du ret i, vi sidder også er ved at kigge igennem, hvilke af tingene vi mener vi kan bruge.

Men ingen tvivl om det ikke er nemt, er helt klart den sværeste opgave vi har haft indtil nu, at lave vores eget site. Langt nemmere (og mere spændende) at løse opgaver for andre, end at arbejde med, eller skrive om sig selv. Men må vi jo se som en udfordring!

Med hensyn til hunden tror jeg vi lader den blive, da vi selv synes den er ret fed. Men er dog efterhånden en del både på amino, og andre jeg har snakket med, som ikke kan li den, og derfor har vi jo liiiige måtte overveje den en ekstra gang :)

Men kunne godt tænke mig at høre, hvad du synes om måden vi præsenterer vores cases på?

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 18:15

Hej Christian

Tak for tiden og kritikken :)

Som du skriver, vil de fleste der kommer til vores site, vide vi er et kreativt / reklame bureau. Det er en side vi vil bruge til at henvise potentielle kunder til, som i forvejen ved hvad det går ud på. Som tidligere nævnt, er det som sådan ikke et salgs site, vi alene regner med at kunne score nye kunder på. Men et online showroom for vores cases.

Med hensyn til tekst, stavning osv, er det eneste tekst vi har smidt op, tre nyheder. Resten er vulapyk. Det er nogen vi hurtigt har klasket sammen, og ikke kigget igennem for fejl. De er ikke spændende, men super kedelige. Var mere for at tjekke længden. Vi arbejder på teksterne til siderne lige nu, og kigger det til sidst igennem med en af de tekstforfattere vi samarbejder med.

Vil ikke hævne mig på dit site, men efter at have kigget forbi, forstår jeg endnu mindre kritikken. Da jeg synes de to sites (bortset fra lidt forskel i designet) minder meget om hinanden. Er jo den samme ide, med at siden primært består af vores cases vi vil vise frem. Vi har dog valgt at have en forside, hvor vi kan vise de tre seneste nyheder, samt skrive en tekst der beskriver hvem vi er, og hvad vi arbejder med.

Har surfet rundt på diverse reklamebureauer. Vi kom frem til, vi som mange, ville starte ud med et meget enkelt site. Da man som reklamebureau, efter min mening, kommer længst med enten et meget enkelt site, hvor cases er i fokus, og man ikke sætter begrænsninger op. Eller i super blæret site, der får folk til at falde ned af stolen (personligt ret vil med www.recommended.dk).

Til sidst kunne jeg også godt tænke mig at høre dig, hvad du synes om måeden vi viser vores cases frem på? Altså som et galleri man kan bladrer rundt i.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 19:25

Hep Morten – lige del feed-back før jeg skal ud af døren til CL :-) Resten følger jeg op på i morgen.

I første omgang var jeg også i gang med at lave et site, der i opbygning og design godt kunne være endt som jeres. Som jeg principielt synes er ok. Men så var det min ad-ven sagde de ord, som jeg mener er sagen i en nøddeskal. Når man er et reklamebureau, der vil sælge sig på kreativitet så er der to måder: “Enten går man hele vejen og bruger masser af tid og energi på en god ide, der virkelig sparker røv” (ligesom & co, WDP og de andre jeg tidligere nævnte) “... Eller også går man den helt modsatte retning og laver så enkelt et site som overhovedet muligt og lader opgaverne tale for sig selv.” Alt ind i mellem bliver halvgjort. Groft sagt. Derfor er vores design med ad´erens ord “non-design”

Men det kommer jo også an på, hvilken profil man vil signalere. Mit firma sælger sig hardcore på kreativitet og kun kreativitet som det primære – derfor skal mit site enten være superheftigt eller intet. Alt ind imellem vil svække virksomhedsprofilen, da det ikke understøtter det primære budskab. Og da jeg selv ville sige det samme til en kunde, må jeg jo også selv tage medicinen.
Så i fald jeres firma vil sælge sig hard-core på kreativitet, mener jeg stadiog i gør i nælderne. Er jeres produkt/profil lige så meget analyse, brugervenlighed, rådgivning så er det okay – så skal du/I bare kalde firmaet for et rådgivningsbureau eller hvad ved jeg i stedet for et kreativt bureau. (Recommended har sådan set et ok site for deres meget analytiske detail-profil, jeg mener ikke,  at alle sites skal være totalt state-of-the-art.)

Nå, det blev en del. Håber du kan følge mig, ellers bare mail igen. Resten følger som sådan.

chr 

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 19:36

Hej Christian

Kan sagtens følge dig, da det lige netop er samme koncept, vi har lavet vores hjemmeside ud fra. Vi satte os ned og blev enige om, at den enten skulle være mega enkel, altså en ren præsentation af vores arbejde, eller et overdrevet blæret site. Der er ikke noget i mellem der fungerer. Så spørgsmålet er nok nærmere om vores ide fra start måske er mislykkedes.

Synes nu bare selv vores side er mega enkel. Den består udelukkende af en forside og cases. Der er kun tre farver, ingen grafik, topbannere, knapper osv. Et foto på forsiden, og fotos under de forskellige cases.

Men mener du det ville hjælpe, hvis vi holdte os udelukkende til hvid, grå og sort? Altså droppede den kraftige farve... Droppede hunden på forsiden? Så bliver det da næsten ikke mere enkelt :)

Lad mig høre hvad du siger til det...

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)