Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgs- og distributions fællesskab

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

 
Egentlig ville jeg have connected dette indlæg til et andet indlæg, men jeg kan ikke finde det og jeg kan heller ikke huske hvem der skrev det - kors for en start:-)
 
Med henvisning til de store fragtomkostninger samt selve begrebet salg der tit berøres her, har jeg her et forslag til inspiration eller eftertanke (bemærk det er ikke en ide - kun et forslag)
 
 
F.eks 10 forskellige salgsvirksomheder i samme region (geografisk) slår sig sammen om et salgs- og distributions fællesskab (herfra kaldet SDF) der tager sig af promovering, reklamer, salg og distribution.
 
SDF formålsparagraf skal være at en fællesindsats kan sikre lavest mulige omkostninger til fælles bedste.
  • når samarbejdets form og indhold er defineret, indskyder hver enkelt deltager 10.000 kr hver, hvis der er 10 deltagere, vil beløb dette dække en ansat i ca et halvt år - som kan være en testperiode.
  • driften af SDF sikres ved en enslydende procentsats af hvert enkelt solgt objekt
  • salget foregår via den fælles hjemmeside
  • alle bidrager med materiale til hjemmesiden, som vedligeholdes af den ansatte
  • al distribution varetages af den ansatte via kontrakt med den mest fordelagtige distributør
  • evt papirreklamer kan sandsynligvis betales via salg af bagsiden af samme til Coop, Netto eller andre i sammenhængen relevante store virksomheder
  • den ansatte sørger for at alle bilag sendes til en revisor der har det overordnede økonomiske overblik, både hvad angår det solgte og den andel hver enkelt deltager skal betale til driften i forhold til omsætningen via SDF
  • ved ansættelse af sælgere på sigt, bør der udarbejdes en fællesnævner for hver enkelt vare, således at ingen vare er bedre at sælge end andre, der skal altså være et lige så stort insitament til at sælge en to tons volvo som en 35 grams pakning med 25 synåle til en aftager i Hirtshals. Derved burde synergieffekten være på vej.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
 
 
 
Den ansatte
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)