Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sport webshop til børn. Go eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino.

 

Jeg får den ene idé efter den anden.

Godt eller dårligt? ;)

Har før fået en ide, om børnesikring udstyr, men var vist ikke det store hit, hvertfald ikke efter hvad jeg havde fundet frem til på bla nettet og ved private.

Men nu har jeg så overvejet at starte en webshop til de små.

Har 2 forslag.

1: En med de kendte børnetøjsmærker som IdaT, ej sikke lej, okker gokker, molo osv...

og en sektion  på samme hjemmeside med kun sportstøj/ sport accessories.

2 : Eller bare en webshop, som kun sælger sportstøj/udstyr.

 

Eller tror i det med bayby/børne sports tøj er for dumt?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes flere hundrede webshops med børne tøj, acc, sports udstyr osv.

Hvis du har en eksisterende butik og udvider med webshop syntes jeg det er en god ide.  

Men det lyder ikke til at dette er tilfælget vil jeg fraråde dig det, med mindre du har en måde at diffrencere dig på i forhold til alle de mange andre der er om budet.

Og det lyder heller ikke som du har kendskab inden for branchen?
Mange af børnetøjs butikerne konkurrer på frifragt og lign. og det vil æde mange af dine indtægter op.

Find blokken frem og skriv en masse ideer ned, så skal der nok komme et alternativ lige pludselig.. 

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Lad vær med at lave en internetbutik til børn. Jeg har selv en fysisk børnetøjs butik og en netbutik. Det er strort set lige så krævende at have en netbutik som en fysisk butik... ja jeg knokler for at klare begge jobs alene. Hvis du ønsker en netbutik,  kræver et varelager på mindst et par hundrede tusinde, før du har et udvalg der bare er en smule interessant. Bare på baby 0-2år har jeg måske for 300.000 ex moms i min fysiske butik. du skal regne med at der er et hav af andre netbtuikker med netop samme varer, som der står i det andet svar du fik, så er der kun porto og service at konkurrere på.  For at give dig et eksempel, så forhandler jeg flere af de rigtig store mærker i dansk designet børnetøj, her fortalte en sælger mig at det er max 5-6 af de netbutikker, der forhandler deres varer, som rent faktisk kører godt... desværre...  det er også rigtig svært og dyrt at annoncere, det koster hurtigt 15-20.000 for en helside i et af de smarte blade... og det er ingen garanti for at nogen ser det og rent faktisk handler på dit site.

Hvis du ikke har erfraring indenfor branchen, så find på noget andet, det tager år, før der kommer noget positivt ud af det. Det er svært nok i en fysisk butik at finde ud af havd det er kunderne vil ha, hvilke fraver og størrelser mv. og på nettet er det storset umuligt at gætte...OG ikke uvæsentligt, der er rigtig mange af de kendte mærker, der har lukket for flere netbutikker, så du får nok ret svært ved overhovedet at fide nogle af de førende mærker, der vil være interesseret....

Så find du blokken frem og noter dig nogle nye ideér, som tidligere anbefalet  dig;-) Der skal nok dukke noget bedre op!

Anna-Birgitte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)