Hej alle Vi har netop lanceret en ny udgave af siden SiteMark.net og søger konstruktiv feedback, så siden kan blive endnu bedre. Håber I har lyst til at se på følgede:
På forhånd mange tak for hjælpen |
Konstruktiv kritik af hjemmeside
Er alle I, som tilbyder CMS-løsninger, opmærksomme på, at ordet, CMS måske slet ikke forståes af alle jeres kunder? Måske er jeg galt på den, men jeg ville gætte på, at hverken CMS eller content management system er begreber, som lederne i rigtigt mange små og mellemstore virksomheder overhovedet forstår? Hvordan ligger landet på det punkt? Og er der nogen, som har opfundet et rammende dansk ord for produktet? Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Lige en rettelse: Url´en sitemark.net virker ikke endnu, så prøv i stedet http://www.sitemark.net Hilsen Medonna |
Hej Anders Der er en beskrivelse af, hvad cms betyder - men den er måske gemt for langt væk. Det undersøger jeg lige. Der findes vist ikke en officiel oversættelse, men vi oversætter det med indholdsstyring. Tak for svar ![]() Medonna |
Mht CMS så har du ret... måske det ville være en mulighed at slå på ordet "dynamiske hjemmesider" eller "hjemmesidestyring" istedet (har nok lidt svært ved at finde det rigtige ord da jeg er helt og aldeles supernørd *G*) ...men mon ikke det er et bedre ord ? Hvordan var førstegangsindtrykket af siden ? Afspejler det kvallitet ? Var det overskueligt at navigere rundt i ? Er der for meget støj ? Får man lyst til at handle med os når man ser sitet ? Hvad var det første du tænkte da du ramte siden ? |
Der er dog alligevel nogle ting, som jeg har bemærket: - Der er ikke særlig meget indhold, så det kan være svært at finde ud af meget om jeres system. Det kan betyde, at man måske foretager en søgning på Google for at finde yderligere information, og så finder man måske en konkurrent. - Der er nogle problemer med farver på de forskellige links. Nogle links får en lilla farve, når de har været besøgt, imens andre ikke gør. Samtidig er tekstfarven i jeres navigationsbjælke til højre samme farve som de forskellige links, og links bør altid skille sig tydeligt ud fra det øvrige indhold. - I bruger ikoner fra Microsoft-software i jeres produkt såvel som på jeres websted. Det er ulovligt jf. ophavsretsloven, da Microsoft naturligvis ejer rettighederne til deres værker. At ikonerne ikke må bruges i jeres sammenhæng kan læses på deres websted. - Sprogligt appellerer i fint til jeres målgruppe. Dog skriver i "CMS systemer", og det, kan vi forhåbentlig godt blive enige om, er særdeles redundant. Jeg håber, at mine kommentarer kan bruges. Med hensyn til diskussion om, hvorvidt det er korrekt at kalde det et CMS, så er det min erfaring, at de færreste, der skal have designet en ny hjemmeside søger efter CMS. De fleste henvender sig til deres reklamebureau, en grafiker, et trykkeri eller andre med webdesign som kompetence, og derefter finder en af førnævnte et CMS, og de ved udemærket, hvad det hedder. Man kan sagtens finde en anden term, men et hjemmesidesystem og et CMS er bare ikke det samme. Jeg forbinder et hjemmesidesystem med 123hjemmeside, Webbyen og andre systemer, hvor man faktisk bare har et online WYSIWYG-redskab. Et CMS er et avanceret værktøj til at bygge websteder, hvor der er en helt anden funktionalitet og langt flere muligheder. |
|

hejsa medonna - I har allerede fået fino input til forbedringer - og, overordnet en ganske pæn og indbydende side - blot har du/I ikke rigtig beskrevet hvad I ønsker at opnå - hvem jeres mest ønskede målgruppe udgør - eller hvad jeres succes-kriterium er for forsiden, og de andre sider - dette er for mig en grundlæggende forudsætning for at give rådgivning - ellers så kan rådgivningen blive lidt hen i vejret, medmindre det drejer sig om direkte fejl - men alligevel - til sproget, uden helt at vide hvad I vil opnå med siden ;-) - lidt feed-back og inspiration herfra der måske kan bruges - et par grundlæggende tips - forsiden henvender sig mest til den kvalificerede køber, dem der hár valgt cms, og måske endda ved noget om det - hvis dette er målgruppen så er den jo helt fino - hvis I også ønsker at fange interessen fra en tilfældig gæst, eller en mindre kvalificeret køber - så kan noget af nedenstående måske bidrage : 1. hvad ønsker I allermest at kunden skal gøre, når de kommer til jeres forside ? - ... skriv dette, hvad I ønsker de skal gøre ... - i byde-form, aktiv form - ´call to action´ - fex - ´Tilmeld dig her´ ... - Ring nu - Bestil her ... whatever - dette er et must, en gammel klassiker helt tilbage fra kupon-katalogerne, som mange glemmer 2. skriv noget som er så uimodståeligt at man ikke kan lade være at læse det, og som fanger interessen ved et hurtigt blik på siden, og dermed forøge muligheden for at gæsten klikker videre - der er ikke noget 3. ´er du på udkig efter ...´ og de andre tekster i højre kolonne - kan med fordel ændres til en mere ´sælgende´ udgave - - enten et spørgsmål som kun kan besvares med et ´ja´ - eller et udsagn der vækker nysgerrighed og interesse - *** supplerende inspiration mht. ´ja´-udsagn ligger i et tidligere svar til nogen med en rygestop-klinik. 4. tilbyd et eller andet ´gratis´ - fex en 5-punkts checkliste for valg af cms - eller ´hvad vil jeg ønske at vide før jeg vælger cms ? ´ - eller ... 5. tilbyd et eller andet gratis som ovenstående - når man tilmelder sig nyhedsbrevet - dette giver gæster et incitament for at tilmelde sig 6. tilføj en pakke, demo, whatever - med et indhold således man slet ikke kan lade være at købe, prøve det - mao. at sænke købebeslutningen til et niveau hvor man slet ikke kan lade være, eller hvor der ikke er behov for at tage et valg, fordi det er risiko-frit 7. man kan ikke se på hvilken måde jeres cms udemærker sig i fht. alle de andre cms - så, skriv mindst 3 gode grunde til at jeg slet ikke kan lade være med at købe/bruge jeres cms 8. med det eksisterende layout - det I ønsker mest at gæsten skal gøre/læse/klikke på - ville jeg sætte øverst, lige under nav-bar eller ovre i højre kolonne - læseretningen for layoutet på siden vil typisk løbe fra øverste venstre hjørne mod højre, og derefter nedover - medmindre der er en markant eye-catcher midt på siden - giver det mening ? hilsner dann s. |
Hejsa Acro Tak for dit svar og sorry den sene tilbagemelding. Vi har travlt med at implementere de mange gode forslag. Vi har bl.a. fået rettet farven ved tryk på links og det er ikke længere ikoner fra Microsoft, vi anvender. Mange tak for dine observationer Medonna |