Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform / Forening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er en smule i vildrede og håber at der er en frisk Amino eller to der tager sig 2 minutter til at svare.

Da jeg netop er ved at kigge på opstart af agent virksomhed, vil jeg høre hvilken form der er den bedste udfra de kriterier at firmaet mere eller mindre skal være klar til igangsættelse og ikke have låst kapital eller risiko, derfor blot registreres til evt. senere brug. Derudover ser jeg på at starte en Velgørenhedsforening/fond som jeg også vil have registret men ved ikke om dette skal gøres særskilt eller under denne agent virksomhed - hvad vil være det letteste rent adminstrativt og pris mæssigt? dette velgørenhedstiltag er høj aktuelt og vil lave dette så snart jeg har hørt fra Jer.

Er der årligt gebyr på at have etableret sådan selskabe/forening, løbende udgifter?

Foreningen eller fonden skal ikke modtage penge men formidle folks brugte tøj til fattige områder i Thailand via bla. opbygning af support gruppe på Facebook mv.

Hører meget gerne hvad I mener vil være det bedste mht. selskabsform for ovenstående set-up og hvordan dette gøres i grove træk?

På forhånd mange tak.

Bedste hilsner Rasmus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:50

Hvorfor registrere virksomheden før det er aktuelt ?

Vedr. foreningen bør du overveje at have en advokat med på banen til udarbejdelse af vedtægter m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 22:04

Hej Bent,

Tak for du har taget tid til at svare.

Det bliver aktuelt indenfor 1-2 måneder da det sidste er ved at være på plads mht. antal kunder der følger mig i forbindelse med tidligere job, så vil meget gerne høre hvad man skal gøre for at få virksomheden registreret udfra tidl. kriterier. Det vil dog være en del i det små til at starte med, derfor jeg gerne vil lægge vægt på at det ikke skal udarbejdes med binding af kapital mv. til at starte med og også om foreningen skal lægges under dette firma eller hvad der er lettest rent administrativt? hvor kan man registrere foreningen og under hvilken form? Det med advokat/udarbejdelse af vedtægter vil derefter blive aktuelt når jeg har svar på de øvrige spørgsmål, som jeg håber dig eller en anden frisk Amino vil hjælpe med kort at vejlede. 

På forhånd mange tak.

Bedste hilsner Rasmus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:23

Problemet er jo hvis foreningen bliver registreret forkert eller der bliver lavet forkerte vedtægter. Derfor advokaten. Hvis du laver en enkeltmandsvirksomhed er der jo ikke noget at registrere udover at der kan være ide i at købe web-domæner m.v. Taler vi om et ApS kandet registreres fra dag til dag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 21. Oct 07
Skrevet kl. 22:37

Hej,

Korrekt men da foreningen udelukkende vil være velgørenhed, må den ku gå under Frivillig forening og så er der vel ikke krav mht. offentliggørelse af vedtægt mv. til det offentlige. Måske jeg er gal på den da det er meget nyt for mig.

Tak.

Bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)