Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEGA TOSSET

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Solbjerg
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var inde på en side der hedder Boligerscore.dk

Der stod jeg kunne få vuderet hytten sådan ca.

Så tænkte jeg det kunne da være meget sjovt og se hvor tæt på de rammer.

Læs lige på siden om i kan finde noget om det koster 499,-

For jeg fik da lige en regning med. Og intet telefon nummer så man kan kontakte dem.

Samt det er et svensk firma.

Er dette lovlig`t?

SunClean. Regøring af solcentre.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:24

Der er et link på forsiden til nedenstående:

Hvad koster en boligvurdering?

En vurdering hos Boligerscore.dk koster DKK 499 inkl. moms og porto.

Betaling foregår via faktura, der vedlægges vurderingsbeviset.

Forventet leveringstid ca. 4-6 arbejdsdage.

Kunden har fortrydelsesret, indtil vurderingen er påbegyndt.

Afmelding foretages via e-mail til info@boligerscore.dk.

En boligvurdering kan ikke ankes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Prisen står på forsiden i toppen =)

Fra Solbjerg
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:42

FANDENS.

Havde jeg overset.

Sådan en forretning vil jeg også have heheStick out tongue

SunClean. Regøring af solcentre.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:53

Hvis du ikke har skrevet under på noget har jeg svært ved at forestile mig, at der kan være tale om nogen form for juridisk bindende aftale. Enhver kan jo gå ind på den side og begynde at fylde adresser ind. I mine øjne er den side ren bondefangeri.

Disclaimer: Jeg er ikke advokat, så det er meget muligt jeg tager fejl.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:58

Nej det lyder helt korrekt. I sådan en type sager her, tager man meget store hensyn til forbrugeren og såfremt de vil tage betaling og endog hele 500kr. for servicen så må der skulle indbetales med det samme ligesom ved andre webshops, eller i det mindste skal gebyret fremgå så tydeligt at man ikke KAN tage fejl, hvilket man så åbenbart kunne :D Du skal ikke betale, ring eller skriv evt. til dem og underret dem om at du ikke har i sinde at betale, ellers så lav den frække og sig at du aldrig har været inde på deres side og det må være nogen der har lavet sjov med dig :D Måske ikke det mest moralske, men man må vel gi´igen som man får.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 19:27

Harald9000:

ellers så lav den frække og sig at du aldrig har været inde på deres side og det må være nogen der har lavet sjov med dig :D Måske ikke det mest moralske, men man må vel gi´igen som man får.

Prisen står som linje fire i toppen af siden (på alle sider), samt som linje ét i betingelserne. Hvad gør de, som er umoralsk?

@opretter: Jeg tror du står med en virkelig dårlig sag - du har ikke læst betingelserne godt nok, og må tage ansvaret derfor.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 19:30

Jacob Atzen:

Hvis du ikke har skrevet under på noget har jeg svært ved at forestile mig, at der kan være tale om nogen form for juridisk bindende aftale.

Alle aftaler er bindende - også mundtlige, skrevet med usynligt blæk og tisset i sneen. :) Forskellen ligger i hvor nemme de er at bevise - og man kan roligt regne med, at boligerscore har IP-log o.l. Spørgsmålet er naturligvis hvor langt de vil gå for 500 kr., men umiddelbart er sagen lige til højrebenet.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:05

David Mc Nally:

Jacob Atzen:

Hvis du ikke har skrevet under på noget har jeg svært ved at forestile mig, at der kan være tale om nogen form for juridisk bindende aftale.

Alle aftaler er bindende - også mundtlige, skrevet med usynligt blæk og tisset i sneen. :) Forskellen ligger i hvor nemme de er at bevise - og man kan roligt regne med, at boligerscore har IP-log o.l. Spørgsmålet er naturligvis hvor langt de vil gå for 500 kr., men umiddelbart er sagen lige til højrebenet.

Joo, men det kræver vel at der faktisk er indgået en aftale. Jeg tvivler på, at man kan kalde det aktuelle tilfælde for en aftale. Det er i alt fald ikke klart for mig, at jeg indgår en aftale fordi jeg udfylder en formular og trykker på en knap, hvor der står "Vurder min bolig". Men igen, jeg er ikke jurist, så det er meget meget muligt jeg tager fejl.

Hvis det skulle være tilfældet, at der skal så lidt til for at indgå en bindende aftale, så har jeg et par forretningsideer der skal dyrkes ;-)

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:41

Det er korrekt og nej McNally, alle aftaler er ikke nødvendigvis bindende jf. aftalelovens § 36 blandt andre. Desuden er forbrugerlovgivningen præceptiv, og tager meget store hensyn til den "lille" forbruger. Nå, men nok om det, se sådan her på det:

Hvis man kunne køre en forretning på den måde, så kunne jeg lave en sjov lille gimmick på nettet hvor man kan få målt sit kalorieforbrug. Man skal bare indtaste navn, adresse etc. og så får man tilsendt svaret. På forsiden og i mine handelsbetingelser står forholdsvis tydeligt at hvis nogen benytter sig af dette tilbud skylder de mig til gengæld alt hvad de ejer og nogensinde kommer i besiddelse af. De fleste vil nok se teksten og hurtigt forsvinde fra siden, men jeg kan vel stadig holde en forholdsvis god timeløn hvis bare et par stykker falder for den om dagen. Det er jo ikke holdbart og selvom eksemplet er ekstremt, så er det heller ikke holdbart at handle på denne måde. Har godt nok ikke været inde på hjemmesiden, men hvis de vil forbeholde sig et så forholdsvis substantielt vederlag for en net-ydelse, så mener jeg at de må tage betaling som andre net-shops, og dermed inden ydelsen forelægges, og ellers bør man skulle sætte stort kryds under boksen: JEG ACCEPTERER AT DETTE KOSTER MIG 500KR. JEG ER INDFORSTÅET MED DETTE OG VIL BETALE DE 500KR.  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)